Miniştrii mediului din statele UE, reuniţi marţi la Luxemburg, nu au reuşit deocamdată să cadă de acord asupra obiectivelor de reducere a emisiilor provenite de la autovehicule, în timp ce Germania, ţară cu o puternică industrie auto, a estimat că stabilirea unor ţinte prea ambiţioase riscă să dăuneze acestei industrii şi să provoace pierderi de locuri de muncă, relatează agenţiile Reuters şi EFE.
Încercând să împace atât diminuarea poluării cât şi menţinerea competitivităţii industriei auto, reprezentanţii statelor membre au căutat un compromis cu privire la limitele privind emisiile de CO2 pe care vor trebui să le respecte producătorii de autovehicule la orizontul anului 2030.
Într-o declaraţie comună, miniştrii europeni ai mediului afirmă că sunt ‘profund preocupaţi’ în urma unui raport al ONU care cere acţiuni rapide şi fără precedent împotriva încălzirii globale, dar au evitat să-şi sporească angajamentele privind reducerea emisiilor poluante înscrise în acordul privind schimbările climatice semnat la Paris în anul 2015.
În timp ce mai mulţi miniştri au cerut o diminuare sporită, de 40% a emisiilor poluante provenite de la autovehicule, conform ţintei aprobate de Parlamentul European săptămâna trecută, alţii au părut că susţin obiective mai puţin ambiţioase.
Germania, ţara cu cea mai mare industrie auto din UE, susţine propunerea Comisiei Europene privind o diminuare a emisiilor cu 30% pentru vehiculele noi ce vor fi fabricate în anul 2030, faţă de nivelul din anul 2021.
Conform unor surse europene citate de Reuters, cu susţinerea statelor est-europene Germania ar putea obţine suficiente voturi pentru a-şi impune punctul de vedere la această reuniune.
Austria, care deţine preşedinţia semestrială a Consiliului UE, a propus un compromis de 35%.