Prevederea privind modificarea vârstei minime pentru obținerea permisului nu este în Proiectul Codului Rutier

Prevederea privind modificarea vârstei minime pentru obținerea permisului de conducere nu se regăsește în Proiectul Codului Rutier ci reprezintă numai o aliniere la o directivă europeană, atrag atenția reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat de presă transmis, astăzi, redacției Truckandvan.ro.

‘În data de 12.04.2016, la Senatul României, în Comisia pentru Administrație Publică și Organizarea Teritoriului a fost promovat Proiectul de lege privind Codul Rutier. Agențiile de presă și unele publicații, preluând surse parlamentare, au informat că la propunerea UNTRR în noul Cod Rutier s-a modificat vârsta minimă pentru obținerea permisului de conducere, Categoria C și CE, de la 21 la 18 ani. UNTRR atrage atenția că această prevedere nu se regăsește în Proiectul Codului Rutier, fiind vorba doar de o aliniere la Directiva 126/2006 care face referire la vârsta de 18 ani, ca vârstă minimă pentru obținerea categorie C, numai pentru anumite tipuri de vehicule’, se menționează în comunicatul citat.

Potrivit UNTRR, în Proiectul Codului Rutier, la articolul 71, alineatul 2, se stipulează că ‘vârsta minimă pentru Cat. C este de 18 ani, iar pentru Cat. D de 21 de ani pentru conducerea următoarelor categorii de vehicule: a. Vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice; b.Vehiculele supuse unor teste la drum, în scopul reparațiilor sau întreținerilor’.

‘Se poate observa că nu este vorba de o micșorare reală a vârstei pentru obținerea Cat. C și CE pentru tinerii care doresc să devină șoferi profesioniști, ci numai pentru un număr foarte redus de tineri care pot fi utilizați numai pentru tipuri speciale de autovehicule. În această situație, UNTRR consideră că Proiectul de lege privind Codul Rutier referitor la scăderea vârstei la 18 ani pentru obținerea Cat. C și CE nu reprezintă o rezolvare a problemei crizei actuale a forței de muncă în transporturile rutiere’, susține UNTRR.

În acest context, UNTRR solicită modificarea art. 71, alin (2) prevăzut în Proiectul Codului Rutier, precum și derogarea de vârstă pentru obținerea permisului de conducere la categoriile C și CE, de la 21 de ani la 18 ani, pentru șoferii care pot conduce vehiculele companiilor de transport rutier de marfă.

‘Este una din principalele măsuri pentru creșterea reală a numărului șoferilor profesioniști care ar aduce un plus valoare pieței transporturilor. Industria transporturilor rutiere din România aduce o contribuție în creștere la PIB-ul României, în special datorită exportului de servicii de transport rutier, contribuind la dezvoltarea economică a României’, notează reprezentanții UNTRR.

Related posts