AutoReport.ro a fost la Munchen pentru a testa noile motoare sosite pe gamele de van-uri Transit și Transit Custom. După testul cu multiple variante din aceste game putem să vă spunem că și voi veți găsi interesante noutățile pregătite de Ford.
Noile vehicule comerciale Transit și Transit Custom au primit acum niște motoare de 2 litri diesel denumite EcoBlue care promit costuri mai mici de mentenanță și performanțe mai bune.
Ford susține că acestea sunt mai eficiente cu aproape 15% față de cele TDCi de 2,2 litri.
Noile motoare au o garanție de 2 ani sau 60.000 km.
Pentru modelele Transit și Transit Custom, noul motor este oferit în variantele de putere de 105, 130 și 170 CP. Fiecare dintre variante sunt mai performante din punct de vedere al puterii și al cuplului maxim decât vechile variante ale TDCi-ului de 2,2 litri. Pentru a îndeplini standardul euro 6, noile motoare au apelat la un sistem de combustie optimizat, dar și la un sistem de reducție catalitică cu AdBlue.
Pe lângă aceste motoare, utilitarele Ford au primit și technologii avansate precum Side Wind Stabilisation și Pre-Collision Assist cu detectare a pietonilor. La noile Transit testate în Munchen am văzut, în premieră pe niște utilitare, sistemul de detectare al semnelor de circulație.
În ultimele luni ale anului 2016, clienții vor mai putea alege și o cutie de viteze automată cu 6 trepte dar și o suspensie spate pe aer, doar pentru Transit Kombi.
În interiorul cabine, clienții pot opta pentru sistemul de conectivitate Ford SYNC 2 cu comandă vocală și ecran de mare rezoluție de 6 inch. Pe Transit Custom este disponibil standard un display color de 4 inch pe variantele echipate cu sistemul SYNC. Tot în interior, confortul pare că a crescut, iar mașinile se conduc mai ușor ca oricând.
Gamele updatate Transit și Transit Custom au o mulțime de variante de înlțimi, ampatamente, dar și stiluri de caroserie care cuprind modele de la Van, la Kombi și până la double cab in van. Clienții mai pot alege între variante cu tracțiune față, spate sau derivate cu tracțiune integrală. Transit mai poate fi comandat ca autoșasiu cu cabină, dar și ca Minibus.
Am condus două variante de Transit și Transit Custom și putem spune că mai ales duba de dimensiuni mai mici este la fel de manevrabilă ca un autoturism. Motoarele oferă reprize bune, mai ales având în vedere că mașinile testate aveau o încărcătură de 600 kg.