Volkswagen Vehicule Comerciale prezintă primele fotografii ale complet noului Transporter. Fiecare detaliu tehnic și funcție au fost îmbunătățite față de predecesor. Noua generație oferă mai mult spațiu, mai mare capacitate de încărcare, mai mare capacitate de tractare, mai multă eficiență și chiar mai multă perfecțiune.
Deși Volkswagen Vehicule Comerciale a păstrat designul distinctiv al Transporter-ului, brandul l-a transformat și l-a pregătit pentru o nouă eră. A șaptea generație a liniei de produse va fi lansată în trei variante de Transporter (Kombi, van panelat și dropside) și, de asemenea, ca un Caravelle (transport de pasageri). Sistemele de propulsie turbodiesel de ultimă generație, hibrid plug-in și electrice alimentează vehiculele. Tracțiunea integrală este disponibilă opțional. De fapt, nu a existat niciodată o gamă atât de largă de furgonete: cu noul Transporter și Caravelle, iconicul ID. Buzz și ID. Buzz Cargo, versatilul Multivan și noul California bazat pe Multivan, Volkswagen Vehicule Comerciale are furgoneta ideală pentru fiecare client.
Gama de modele: Volkswagen Vehicule Comerciale oferă noul Transporter ca van panelat (compartiment de încărcare pentru transportul exclusiv al mărfurilor), van panelat Plus (compartiment de încărcare cu al doilea rând de scaune pentru transportul combinat de mărfuri și pasageri), Kombi (pentru transportul de pasageri) și ca variantă cu cabină dublă (caroserie platformă cu ampatament lung). Versiunile Kombi și van panelat sunt disponibile opțional cu un acoperiș înalt și un ampatament extins. Cu cele nouă locuri ale sale, mai exclusivul Caravelle a fost dezvoltat pentru transportul comercial de pasageri – un shuttle ideal și un taxi de mare capacitate. Volkswagen Vehicule Comerciale va oferi Caravelle ca versiune de bază, cu un nivel mediu de echipare Life, sau ca versiune de top Style. Caravelle este disponibil și cu un ampatament extins. O altă versiune, PanAmericana, este un favorit al cultului. Cu designul său robust pentru toate terenurile și detaliile exclusive de echipare, acest Bulli intrepid va fi disponibil bazat pe Transporter și Caravelle în noua generație.
Noua gamă de propulsie: Volkswagen Vehicule Comerciale își extinde semnificativ gama de sisteme de propulsie cu debutul noilor versiuni Transporter și Caravelle. În plus față de cele mai recente motoare turbodiesel (TDI), ambele modele vor fi disponibile atât cu un sistem de propulsie hibrid plug-in, cât și cu un sistem de propulsie electric. Faza de pre-vânzare este deja în desfășurare cu trei opțiuni diferite de putere a motorului TDI: 81 kW (110 PS), 110 kW (150 PS) și 125 kW (170 PS). Sistemul de propulsie hibrid plug-in (eHybrid) cu o putere a sistemului de 171 kW (232 PS) poate fi deja comandat. Trei propulsii electrice cu puteri de 100 kW (136 PS), 160 kW (218 PS) și 210 kW (286 PS) și o capacitate netă a bateriei de 64 kWh vor urma în curând. În plus, va exista o versiune electrică cu putere redusă și o baterie mai mică pentru transportul urban de livrare. Modelele TDI și eHybrid vin cu tracțiune față. Sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI de la 110 kW. Modelele complet electrice au tracțiune spate; o versiune cu tracțiune integrală este planificată și pentru o dată ulterioară. TDI-ul de 125 kW este echipat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte standard; această cutie de viteze este disponibilă și opțional pentru TDI-ul de 110 kW. O cutie de viteze automată este obligatorie pentru modelele hibride plug-in și electrice.
Transporter-ul în detaliu
Ușa șoferului deschide ușa către noua lume a furgonetei Volkswagen. A șaptea generație nu mai este pornită prin cheie, ci prin butonul de pornire de lângă clusterul digital de instrumente de 12 inci și afișajul infotainment de 13 inci. Volanul multifuncțional standard este echipat cu butoane clar aranjate. Volumul sistemului de infotainment este ajustat folosind volanul sau un buton rotativ clasic. Maneta frânei de mână a fost eliminată și înlocuită cu un comutator pentru frâna de parcare situat în centrul panoului de bord. De asemenea, nou: maneta selectorului coloanei de direcție economisitoare de spațiu în versiunile automate. Aceasta permite un acces și mai bun la compartimentul de încărcare sau pasageri. Suporturile mari pentru pahare din consola centrală, care a fost mutată înainte (în funcție de echipament), precum și suporturi suplimentare pentru pahare și compartimente practice de depozitare în partea superioară a panoului de bord fac munca de zi cu zi mai ușoară. O caracteristică specifică furgonetelor Bulli: panoul de bord înalt și clar, poziția înaltă a scaunului și dispunerea ergonomică a tuturor comenzilor.
Noul Transporter are 5.050 mm lungime (cu 146 mm mai mult față de T6.1). Ampatamentul său a fost extins cu 97 mm până la 3.100 mm; un ampatament extins cu 400 mm va fi disponibil opțional (lungime totală: 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a Transporter-ului a crescut cu 128 mm față de predecesorii săi (fără oglinzi exterioare). Lățimea maximă între carcasele roților a fost mărită cu 148 mm până la 1.392 mm. Acest lucru face ușor depozitarea paleților Euro. Lungimea compartimentului de încărcare pe podeaua Transporter-ului cu ampatament normal este de 2.602 mm – ceea ce corespunde unui plus de 61 mm; cu un ampatament extins, lungimea compartimentului de încărcare crește la 3.002 mm. Datorită lungimii, lățimii și ampatamentului crescute, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să mărească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter. Cel mai mare volum de stocare al versiunilor cu ampatament normal este acum de 5,8 m³. Versiunile cu ampatament lung și acoperiș înalt vor putea acomoda până la 9,0 m³. Transporter-ul poate fi echipat cu până la șase locuri în compartimentul de pasageri și diverse compartimente de separare.
Sursă de energie optimă: Echipamentele electrice sunt alimentate prin intermediul diferitelor interfețe, inclusiv prize USB-A, USB-C și prize de 12 V. Prizele pentru dispozitive de 230 V sunt disponibile ca echipament opțional. În versiunile diesel, priza de 230 V este întotdeauna situată pe cadrul scaunului șoferului. Transporter-ul cu propulsie electrică va avea opțional și două prize suplimentare în zona stâlpilor D. Puterea totală a sistemului de 230 V este de până la 2.300 de wați. Aceasta înseamnă că există o sursă de alimentare adecvată pentru orice dispozitiv electric – de la laptopuri la ferăstraie circulare.
Capacitate de încărcare și tracțiune îmbunătățită: În ciuda dimensiunilor sale, noul Transporter cu o înălțime mai mică de 2,0 metri (acoperiș normal) se potrivește în toate parcările multietajate convenționale. Cu un cerc de întoarcere de doar 11,8 metri (ampatament normal), se descurcă cu ușurință și în virajele strâmte în timpul manevrelor. În plus, Volkswagen Vehicule Comerciale a asigurat că acest instrument auto pentru profesioniști poate transporta și greutatea volumului pe care îl poate transporta: capacitatea maximă de încărcare este de până la 1,33 tone. Și dacă nici măcar asta nu este suficient, noua generație Transporter poate trage remorci de până la 2,8 tone, în funcție de variantă, către locul unde este nevoie de încărcătură (predecesor: până la 2,5 tone).
Volkswagen Vehicule Comerciale a extins pachetul de echipamente standard pentru noile modele Transporter în comparație cu predecesorii. Întotdeauna la bord de acum înainte: faruri LED, grupuri de lumini spate LED, frână de parcare electronică cu funcția Auto Hold, instrumente digitale de 12 inci (Digital Cockpit), un sistem de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și ecran tactil de 13 inci), un volan multifuncțional, sistemul Keyless Start, senzor de ploaie, Lane Assist, frânare autonomă de urgență și afișare dinamică a semnelor de circulație. Vanul panelat este acum echipat și cu un compartiment de separare ca standard. Kombi-ul echipat cu geamuri în spate se caracterizează prin trei scaune individuale în al doilea rând de scaune și un sistem audio cu șase în loc de patru difuzoare.
Caravelle în detaliu
Caravelle este alegerea ideală pentru un taxi de mare capacitate sau un autobuz shuttle. Versiunea de bază oferă deja o banchetă detașabilă cu trei locuri în al treilea rând ca standard, oferind un total de nouă locuri. Comparativ cu versiunile Transporter, Caravelle dispune de tapițerii de scaune rafinate, airbaguri laterale și cortină în cabină și un sistem audio cu zece difuzoare. Nivelul mediu de echipare Life este îmbunătățit cu caracteristici precum bare de protecție, carcase de oglinzi exterioare și mânere de uși vopsite în culoarea vehiculului, sistem de aer condiționat, cotiere pentru scaunul șoferului, un scaun de pasager din față reglabil pe înălțime cu ajustare a suportului lombar și cotiere pentru a se potrivi cu scaunul șoferului, ornamente decorative unice, trei porturi USB suplimentare în compartimentul de pasageri și jante din aliaj de 16 inci.
Versiunea emblematică vizual distinctivă: Caravelle Style poate fi recunoscută pe exterior prin partea frontală distinctivă cu o bandă contrastantă întunecată, care include o bandă cromată integrată. Ornamentul cromat continuă până la farurile LED matrix – echipate standard în acest caz – care conțin, de asemenea, funcția de lumini de viraj și lumină pentru condiții meteo nefavorabile. Comparativ cu versiunea Life, alte caracteristici ale Caravelle Style includ grupuri de lumini spate LED cu o semnătură luminoasă personalizată, geamuri fumurii în spate și jante din aliaj de 17 inci. De asemenea, standard: sistemul de blocare și pornire fără cheie Keyless Access, oglinzi exterioare pliabile electric, scaune din piele ecologică în două tonuri, aplicații distinctive în interior, volan multifuncțional din piele, consola centrală mare cu suporturi pentru pahare, un sistem de aer condiționat automat pe trei zone cu un panou de control suplimentar pentru partea din spate (în plafon) și jaluzele solare în al doilea rând de scaune. Caravelle poate fi rafinată opțional cu detalii precum un acoperiș panoramic mare și un sistem de sunet Harman Kardon cu 14 difuzoare (inclusiv subwoofer).
PanAmericana în detaliu
A patra generație de Transporter a fost disponibilă cu un pachet de echipamente PanAmericana din 2001. Cu a cincea generație, PanAmericana a devenit o versiune independentă și exclusivă a modelului, evoluând într-un clasic de cult. Prin urmare, a fost clar că Volkswagen Vehicule Comerciale va oferi și a șaptea generație a liniei de produse – acum prezentată pentru prima dată – ca PanAmericana. Și va fi disponibilă în combinație atât cu modelele van panelate, cât și cu Caravelle. La exterior, noul PanAmericana este recunoscut prin garniturile sale robuste pentru toate terenurile pe praguri și arcurile roților, barele de protecție texturate pentru condiții dure și o grilă de radiator vopsită. Folii de protecție acoperă și capacul portbagajului sau ușile spate în zona inferioară. În interior, acest van îi întâmpină pe șofer și pasageri cu inserții din oțel inoxidabil iluminate pentru trepte, aplicații negru lucios pe panoul de bord și mânerele interioare ale ușilor cromate. Alte caracteristici distinctive includ tapițerii exclusive pentru scaune cu inscripția PanAmericana încorporată în spătare, precum și cusături contrastante coordonate în culori. Caravelle PanAmericana este echipată standard cu noile jante din aliaj Indianapolis de 19 inci (negre cu finisaj tăiat cu diamant), care sunt disponibile opțional și pentru PanAmericana Transporter. Tracțiunea integrală 4MOTION opțională completează perfect caracterul și gama de aplicații ale ambelor versiuni PanAmericana.