Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a afirmat că cifrele pentru Programul Rabla Plus la persoane fizice sunt mai scăzute decât la edițiile anterioare, întrucât a scăzut subvenția, dar programul a suscitat un interes foarte mare din partea persoanelor juridice și din partea autoritățiloe publice. Acestea au epuizat foarte repede bugetul, ceea ce este o bucurie, dar aduce și nemulțumiri, fiind necesare modificări.
Mircea Fechet a vorbit, la Digi 24, despre Programul Rabla Plus, care a suscitat un interes mai mic din partea persoanelor fizice, având în vedere că subvenția a scăzut: ”Era de așteptat ca odată scăzută subvenția să avem o ușoară atenuare în numărul de autovehicule achiziționate de persoanele fizice, în special”.
Ministrul a precizat, însă, că interesul persoanelor juridice și al autorităților publice a fost foarte mare.
”Am văzut un interes foarte mare pentru persoanele juridice, la fel cum am văzut un interes formidabil din partea autorităților publice locale. Ele au reușit să epuizeze bugetul în doar 16 minute, dacă îmi amintesc eu bine, ceea ce ne bucură pe de o parte, pe de altă parte, ne face în viitor să regândim cumva aceste chestiuni, pentru că un buget epuizat în minute generează și foarte mulți nemulțumiți. Ori nu acesta este rolul vreunui program cu finanțare din AFM”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta apreciază că, dacă va exista un interes mai ridicat, programele vor fi adaptate din mers.
”Ne vom adapta din mers. Vom lua banii de la persoanele fizice și îi vom transfera către firme, pentru că, până la urmă, o firmă cu un autoturism electric, statistic vorbind, face mult mai mulți kilometri decât un autoturism în proprietatea unei persoane fizice, că e folosită la curierat, la delivery, la alte tipuri de de transport, mai ales în oraș”.
Ministrul anunță, de asemenea, o ”mare veste”, respectiv prima mașină electrică românească.
”Marea veste pe care am primit-o chiar în această săptămână este că în România în sfârșit se va produce un autoturism electric. Acest lucru se va întâmpla anul acesta și cred că e o mare veste pentru Ministerul Mediului, dar și pentru toate celelalte ministere sau pentru români în general, pentru că sufeream la acest capitol. Primele trei autoturisme finanțate erau făcute fie în China, fie în Statele Unite ale Americii”, a mai declarat Mircea Fechet.