În prezent, lanțul cinematic oferit de Volvo Trucks este mai eficient ca niciodată. Cu motoarele Euro 6 de ultimă generație și cu transmisia inteligentă integrată Volvo I-Shift, Volvo Trucks face un pas înainte pe calea către un transport eficient.
„Combinația dintre o bună manevrabilitate și eficiența utilizării combustibilului este o realizare mult mai mare decât îmbunătățirea manevrabilității sau a eficienței utilizării combustibilului, abordate separat”, declară Claes Nilsson, Președinte și CEO al Volvo Trucks. „Volvo Trucks și-a propus încă de la început să reușească în ambele domenii. De aceea, controlăm direct întregul proces de dezvoltare şi producție al lanțului cinematic. Astfel, asigurăm un nivel optim de integrare și comunicare între motor și transmisie și ajustăm în permanență componentele de hardware și aplicațiile de software pentru a atinge cel mai bun echilibru posibil între o bună manevrabilitate și un consum redus de combustibil.”
Lanțul cinematic integrat este format din motorul Euro 6 îmbunătățit și sistemul unic de transmisie I-Shit oferit de Volvo. Motorul este un exemplu perfect privind modul în care o serie de mici progrese puse la un loc pot să conducă la o îmbunătățire semnificativă. Două dintre cele mai importante actualizări sunt raportul de compresie al motorului îmbunătățit pentru versiunile D13 de 420 și 460 cp și noul turbocompresor optimizat pentru variantele 500 și 540 cp ale motorului D13.
„Mulți dintre clienții noștri consideră că menținerea unei viteze medii ridicate este un factor important pentru economia de timp, timp care poate fi vital în activitatea de transport. La fel de importantă este minimizarea costurilor de combustibil. Ceea ce am realizat noi acum este un motor și o cutie de viteze care se folosesc de potențialul lor combinat pentru a asigura un nivel mai eficient de transport”, afirmă Mats Franzén, Manager de produse pentru lanțul cinematic și motoare la Volvo Trucks.
Cantitatea de combustibil economisită cu ajutorul îmbunătățirilor recente depinde de specificațiile tehnice ale autocamionului și de domeniul de activitate. Pentru un Volvo FH folosit la transportul de cursă lungă, consumul de combustibil poate fi redus cu până la 3 procente. Pentru transporturi grele, cum ar fi transportul forestier, economia de combustibil poate fi mai mare dacă motorul este combinat cu sistemul de transmisie I-Shift cu trepte de forță recent lansat de Volvo Trucks și cu sistemul de ridicare a punții în tandem, unica punte spate motoare liftabilă.
Îmbunătățirile aerodinamice aduse cabinei sunt de asemenea, factori importanți care contribuie la reducerea consumului de combustibil. Rezistența la înaintare crește în mod exponenţial cu viteza. De exemplu, prin dublarea vitezei, forțele aerodinamice cresc de patru ori, ceea ce influențează considerabil consumul de combustibil al autocamioanelor. „Când este vorba de îmbunătățirile aerodinamice, perspectiva holistică este importantă. Pentru a identifica măsurile de optimizare cu cele mai multe avantaje pentru clienți, am analizat în profunzime fiecare detaliu al autocamionului”, declară Anders Tenstam, inginer de cercetare pentru dezvoltarea aerodinamică.
Pentru a asigura circulația lină a aerului, Volvo Trucks a îmbunătățit spoilerul de sub bara de protecție frontală, deflectoarele de aer, protecțiile și apărătoarele de noroi ale punţii faţă. Acestea sunt câteva mici detalii care, împreună, contribuie la creșterea avantajelor pentru client.
„Clienții noștri solicită în permanență soluții noi care să fie si productive, și economice. Pentru a le îndeplini cerințele, ne concentrăm pe îmbunătățirea manevrabilității autocamioanelor noastre și, totodată, pe minimizarea consumului de combustibil”, spune Claes Nilsson.
12 iulie 2016
Actualizările aduse motorului Euro 6
Câteva actualizări aduse motorului Euro 6 (13 litri, sistem de tip common rail):
– sistem de injecție de tip common rail pentru toate nivelurile de putere;
– compresie îmbunătățită pentru motoarele D13 420 și 460 cp;
– turbocompresor nou optimizat pentru motoarele D13 500 și 540 cp;
– frecare internă redusă datorită noilor pistoane și a noului sistem de etanşare pentru arborele cotit
– software și unitatea de comandă a motorului actualizate;
– greutate redusă a motorului.
Sistemul I-Shift este disponibil în trei versiuni
Sistemul I-Shift de la Volvo Trucks este un sistem inteligent de transmisie automată, care selectează treapta corectă, cu coordonare precisă. Pe lângă versiunea standard a transmisiei I-Shift, care este disponibilă în mai multe variante pentru aplicații de transport diferite, este disponibil sistemul I-Shift Dual Clutch și I-Shift cu trepte de forță. I-Shift Dual Clutch este o transmisie cu ambreiaj dublu, care asigură schimbarea lină a treptelor de viteză. Cuplul se menține între schimbările de viteză, motiv pentru care sistemul I-Shift Dual Clutch este perfect pentru activitățile de transport care necesită un nivel crescut de performanță, viteză medie ridicată și schimbarea frecventă a treptelor de viteză. Transmisia I-Shift cu trepte de forță a fost dezvoltată pentru transporturile grele, efectuate în condiții dificile, putând gestiona pornirea de pe loc cu o sarcină în combinație de până la 325 de tone. Treptele de forță permit condusul la viteze extrem de mici.
Îmbunătățirile aerodinamice
– Spoilerul de sub bara de protecție frontală este special conceput pentru a asigura distribuția optimă a aerului sub autovehicul și în jurul acestuia.
– Deflectoarele de aer au fost adaptate pentru a genera un flux de aer optimizat între autotractor și remorcă.
– Protecțiile și apărătoarele de noroi au fost concepute pentru a-și păstra rolul și a reduce totodată rezistența la înaintare.
– Pasajele roților au fost sigilate pentru a optimiza dinamica aerului între roți și apărătoare.