IVECO a promovat un studiu realizat de Institutul de Poluare Atmosferică al Consiliului Național Italian de Cercetare (CNR) pentru a evalua impactul asupra mediului al utilizării biometanului comprimat derivat din fracția organică a deșeurilor solide municipale (OFMSW), comparându-l cu combustibilii tradiționali (motorină și gaz natural comprimat) utilizați pentru alimentarea vehiculelor folosite pentru colectarea deșeurilor în zonele urbane.
Scenariul de referință pentru studiu a fost piața italiană, caracterizată printr-o capilaritate mare a stațiilor de alimentare cu GNC datorită numărului mare de vehicule alimentate cu metan – printre cele mai mari din Europa. Analiza efectuată a luat în considerare impactul producției și utilizării unui combustibil, fără a lua în considerare construcția sau întreținerea instalațiilor și a infrastructurii, pentru a avea o comparație pură a combustibililor în sine. Analiza a explorat contribuția captării de CO2 în lanțul de producție și contribuția mixului energetic utilizat pentru alimentarea diferitelor procese industriale.
Rezultatele studiului relevă rolul potențial decisiv al biometanului comprimat pentru decarbonizarea sectorului transporturilor și pentru reducerea poluării aerului în zonele urbane. Conform rezultatelor studiului, în sectorul analizat, biometanul comprimat poate duce la o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de până la 96% comparativ cu motorina și la o reducere a emisiilor de oxizi de azot de până la 72%. Aceste reduceri importante pot contribui la atingerea obiectivelor de neutralitate carbonică stabilite la nivel european.
Dintre toate scenariile examinate, cele mai bune rezultate au fost obținute atunci când s-a presupus că toate etapele lanțului de producție a biometanului comprimat, deci de la gestionarea deșeurilor municipale solide (fracția organică a deșeurilor municipale solide) la digestia anaerobă, modernizare, captarea CO2, comprimarea biometanului și realimentarea vehiculelor, au avut loc pe același amplasament, alimentând toate procesele cu energie produsă prin arderea biogazului produs tot pe amplasament.
Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development, a declarat: „Suntem onorați să sprijinim cercetarea în domeniul tehnologiilor sustenabile care sunt cu adevărat capabile să ne ajute să realizăm decarbonizarea într-un mod eficient și productiv. La IVECO, am crezut întotdeauna în beneficiile biometanului, o resursă matură din punct de vedere tehnologic pentru întreaga noastră gamă și pentru misiunile multiple ale clienților noștri. Studiul condus de CNR confirmă că utilizarea bio-GNC este o soluție sustenabilă și poate genera o economie circulară dezirabilă, extrăgând valoare din deșeuri și materie organică pentru a furniza combustibil pentru colectarea deșeurilor în sine, fără a compromite capacitățile operaționale ale vehiculelor.”