Ford a reușit să-și majoreze veniturile cu aproape 5 procente, în prima jumătate de an, în special cu ajutorul diviziei Ford Pro, dar a înregistrat o scădere mică a rezultatului net, pe fondul scăderii vânzărilor autoturismelor, în special în trimestrul al doilea.
Ford Pro, divizia de vehicule comerciale a constructorului american, a fost principalul motor de creștere pentru companie, în primele șase luni ale acestui an, potrivit anunțul companiei privind rezultatele financiare pe primul semestru.
Veniturile generate s-au ridicat la 35 de miliarde dolari, cu 21% peste cele din 2023, majorându-și totodată marja de profit la 15,9%, cu aproape 3 puncte procentuale peste cea de anul trecut. Rezultatul a reușit să compenseze în primul rând pierderile uriașe generate de Ford Model e – divizia de vehicule electrice – care încă nu reușește să fie profitabilă. Cu venituri în scădere cu 50% (1,3 miliarde dolari) și un EBIT negativ, care s-a adâncit la 2,4 miliarde dolari, această divizie continuă să fie o sursă de pierderi pentru Ford, pe fondul scăderii vânzărilor la 36.000 de unități (-22%).