Flexis Mobility a apărut pe piață anul trecut ca un joint venture între Renault Group, Volvo Group și compania de transport maritim CMA CGM. Acum, vedem roadele muncii lor, deoarece compania a dezvăluit trei furgonete comerciale noi.
Proiectate pentru a revoluționa logistica urbană, toate cele trei furgonete se bazează pe o platformă electrică de tip skateboard și împărtășesc o arhitectură electronică. Modelele au, de asemenea, un interior personalizabil, precum și o înălțime redusă a podelei pentru a facilita încărcarea și descărcarea pachetelor.
Flexis a continuat spunând că clienții se pot aștepta la o autonomie WLTP de până la 450 km, precum și la o capacitate de încărcare rapidă care poate oferi o încărcare de 80% în mai puțin de 20 de minute. Compania a acordat atenție și ergonomiei și siguranței șoferului, menționând că scaunul șoferului a fost poziționat special pentru a reduce tensiunea la genunchi. Acest lucru este important, deoarece șoferii ar putea fi nevoiți să se ridice și să se așeze de 250 de ori pe zi.
Firma nu a intrat în prea multe detalii, dar modelul lor Step-in este o furgonetă medie care are uși frontale glisante. Are, de asemenea, o ușă de tip rulou în spate, care este prezentată ca o “premieră pentru piața europeană”. Există acces facil între cabină și zona de marfă, iar înălțimea de 1900 mm înseamnă că șoferii se pot deplasa cu ușurință în interior.
Furgoneta Cargo este un vehicul urban de livrare pe ultimul kilometru, care are o “cutie ușor convertibilă”, capabilă să “integreze diferite lățimi, înălțimi și platforme, precum și soluții modulare, incluzând, dar fără a se limita la, cutii frigorifice”. Modelul are, de asemenea, uși frontale tradiționale, precum și o înălțime redusă a cabinei.
Furgoneta Panel este, poate, cea mai interesantă dintre cele trei, deoarece arată pregătită să provoace greii industriei. Flexis nu a spus prea multe despre ea, dar a susținut că modelul va avea o manevrabilitate superioară, o înălțime totală de 1900 mm și un “design multifuncțional [care] abordează toate limitările ofertelor actuale de pe piață”. De asemenea, arată destul de bine, ceea ce este puțin surprinzător pentru un vehicul comercial.
Furgonetele vor fi construite la uzina Renault din Sandouville, iar primele livrări sunt programate pentru 2026. Flexis va vinde vehiculele direct flotelor și furnizorilor de logistică, dar le va furniza și către Renault, care le va “distribui sub propriile mărci în rețelele sale de vânzări”.
Au fost construite 20 de prototipuri, care au înregistrat deja peste 9.000 de ore de conducere din martie anul trecut. Flexis a menționat, de asemenea, că a primit zece scrisori de intenție de la furnizori de logistică din Franța, Germania și Regatul Unit. Printre aceștia se numără Colis Privé, DB Schenker și HIVED.