Recent, directorul general al diviziei de camioane a Daimler a declarat că se confruntă în continuare cu probleme în lanțurile de aprovizionare și, fără aceste probleme, cifrele de producție ar fi arătat mult mai bine.
Directorul general al Daimler Truck, Martin Daum, a afirmat pentru Reuters că livrările producătorului de camioane ar fi putut fi de cinci ori mai ridicate în 2021 şi 2022 dacă nu ar fi existat perturbările din lanţurile de aprovizionare.
Daum a declarat că nu se vede niciun semn al reducerii cererii pe piaţa camioanelor iar registrele de comenzi sunt pline. Aceasta înseamnă că producătorul de camioane şi autobuze vor face faţă costurilor mai ridicate, redresându-se după pandemie şi având ca obiectiv o marjă de profit de 7-9%.
Compania a vândut 120.961 unităţi în trimestrul doi din 2022, un avans de 4% faţă de perioada similară din 2021.
Până în 2030, Daimler Truck are ca obiectiv ca până la 60% din vânzările sale să fie vehicule electrice sau alimentate cu hidrogen, a explicat Daum, după ce firma a lansat primul său camion electric de mare tonaj.
Daum a avertizat că Europa, şi în special Germania, sunt în urma concurenţilor din Asia în domeniul producerii de baterii pentru vehicule electrice.