Joern Schneemann credea că în acest an se va ocupa de logistică pentru Olimpiada de la Tokyo însă a intervenit criza COVID-19 care a impus amânarea Jocurilor Olimpice pentru 2021, transmite Reuters.
În schimb, directorul companiei elveţiene de logistică Kuehne + Nagel a înfiinţat centre de vaccinare în spaţii pentru conferinţe şi arene sportive din landul german Renania de Nord-Westfalia, cel mai populat land german cu 18 milioane de locuitori.
Reorientarea lui Joern Schneemann ilustrează modul în care firme de logistică precum Kuehne + Nagel, Deutsche Post DHL, DSV Panalpina şi Grupo Logista au transformat perturbările create de COVID-19 într-o oportunitate, cucerind o cotă din noua ‘vaccine economy’ în timp ce gestionează o cerere record din partea afacerilor tradiţionale.
“Din cauza pandemiei, lucrurile au evoluat altfel de cât am planificat. Şi au evoluat bine”, spune Joern Schneemann.
Nici landul Renania de Nord-Westfalia, care demarează campania de vaccinare duminică, şi nici Kuehne + Nagel nu au dezvăluit valoarea contractului. Compania elveţiană va fi responsabilă de livrarea a milioane de vaccinuri, inclusiv cel dezvoltat de Pfizer şi BioNTech, şi care a fost aprobat luni de Agenţia europeană a medicamentului.
Compania elveţiană trebuie să îşi coordoneze livrările spre cele 53 de centre de vaccinare din landul Renania de Nord-Westfalia dotate cu spaţii de depozitare care să poată păstra vaccinul la minus 70 de grade Celsius.
Europa urmează să primească 12,5 milioane doze din vaccinul Pfizer/BioNTech până la data de 31 decembrie iar Germania se aşteaptă să primească patru milioane de doze până la finele lunii ianuarie, o cantitate suficientă pentru vaccinarea a două milioane de persoane.
“Temperatura va fi monitorizată electronic şi înregistrată pe durata transportului”, a precizat un purtător de cuvânt al Ministerului Sănătăţii din landul Renania de Nord-Westfalia.
Rivalul german Deutsche Post DHL a primit contracte similare din partea landurilor Saxonia Inferioară şi Baden-Wuerttemberg pentru a stoca şi livra o parte din prima tranşă de 300 milioane doze de vaccin comandate de Germania.
“Cu siguranţă este vorba de ceva mai urgent şi mai complex. Dar suntem obişnuiţi să gestionăm acest gen de livrări. Facem asta în fiecare zi”, a declarat directorul general de la DHL Express, John Pearson.
În general, companiile de logistică au depăşit cu bine pandemia deoarece vânzările online au explodat în perioada carantinei. În trimestrul al treilea profitul realizat de Kuehne + Nagel a fost peste aşteptări, DSV a apreciat condiţiile de pe piaţă ca fiind “peste aşteptări” iar Deutsche Post DHL profită de o nouă creştere a comenzilor online în perioada de dinaintea Crăciunului.
Miliarde de doze de vaccin vor fi necesare pentru întreaga lume în următoarele 12-24 de luni însă vaccinurile anti- COVID-19 vor reprezenta doar o mică parte din volumul global al mărfurilor livrate de transportatorii globali în 2021.
Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), un organism cu sediul la Geneva, estimează că opt miliarde de doze de vaccin pot fi transportate în aproximativ 100.000 de transporturi cu camionul, adică mai puţin de 0,00001% din numărul total înregistrat într-un an.
“Nu ne aşteptăm la probleme. Transportul rutier este deja responsabil pentru 80% din totalul bunurilor transportate”, a declarat purtătorul de cuvânt al IRU, John Kidd.
Însă, livrările de vaccinuri ar putea să dea un impuls companiilor aeriene, care suferă de o scădere dramatică a numărului de pasageri, deoarece vor duce la majorarea numărului de avioane cargo sau la schimbarea modului de utilizare a avioanelor destinate transportului de pasageri care acum stau nefolosite.