După ce și-au consolidat poziția pe piețele occidentale cu o gamă variată de la SUV-uri la pick-up-uri, mărcile auto chineze își extind acum orizonturile către nișe tot mai specifice. Ochii le sunt acum ațintiți asupra segmentului în creștere al camper van-urilor, iar China aruncă mănușa giganților europeni cu o propunere extrem de agresivă: LDV Deliver 9 Campervan. Lansat în Australia, acest camper van construit în fabrică șochează prin prețul său, care subcotează rivalii consacrați cu zeci de mii de dolari.
Succesul Camper Van-urilor și Ofensiva Chineză
În ultimul deceniu, popularitatea camper van-urilor a explodat la nivel global, inclusiv în Australia, unde tot mai mulți oameni aleg libertatea de a explora natura în propriile condiții. Răspunsul vine acum de la LDV, cunoscută pe piețele europene sub numele de Maxus. Aceasta a lansat Deliver 9 Campervan, un pachet complet construit în fabrică și adaptat vieții pe drum, oferit la un preț uluitor: aproximativ jumătate din costul unui VW Crafter Kampervan de dimensiuni similare.
O Micro-Locuință pe Roți
Construit pe varianta cu ampatament lung și plafon înalt a furgonetei LDV/Maxus Deliver 9, acest camper van măsoară 5.940 mm lungime și 2.925 mm înălțime. Are o prezență distinctă datorită graficii exterioare gri și roșii, unei marchize retractabile și unei unități de aer condiționat pe acoperiș, care nu trece neobservată.
Deschizând ușa glisantă laterală, dotată cu trepte electrice și plasă de țânțari, intri într-un adevărat micro-apartament pe roți. Bucătăria este complet utilată cu chiuvetă, frigider, congelator, cuptor cu microunde și o plită cu inducție. Lângă aceasta, o ușă mică duce la o baie compactă cu duș interior, iar pentru clienții care preferă dușurile în aer liber, există și o unitate de duș externă.
Zona de dining este formată din două scaune frontale pivotante, o masă pliabilă și o banchetă spate. În partea din spate a cabinei, se află un pat dublu care poate fi asamblat și dezasamblat în doar un minut, pentru a nu bloca a doua intrare din ușile din spate. În lipsa unui al doilea pat permanent, camper van-ul poate găzdui două persoane, cu excepția cazului în care o persoană mică poate dormi pe bancheta din față.
Pentru a alimenta sistemele interioare, LDV/Maxus (parte a grupului SAIC) a echipat camper-ul cu o baterie litiu-ion de 2,56 kWh și un panou solar de 190 de wați. Stocarea apei este asigurată de două rezervoare de 100 de litri (pentru apă proaspătă și apă uzată), plus un rezervor de 16 litri pentru deșeuri.
Sub capotă se află un motor turbodiesel cu patru cilindri de 2.0 litri, care dezvoltă 145 CP (108 kW) și un cuplu de 375 Nm. Puterea este transmisă roților din spate printr-o transmisie automată cu șase trepte, iar rezervorul de combustibil are o capacitate de 80 de litri. Nu în ultimul rând, are o capacitate de remorcare de 2.800 kg, utilă pentru cei care doresc să transporte bărci sau biciclete.
Va Ajunge Maxus Deliver 9 Campervan și în România? Prețurile agresive și dotările complete fac din LDV/Maxus Deliver 9 Campervan un concurent serios pe piața vehiculelor de agrement. Dat fiind că marca Maxus este deja prezentă în Europa cu furgonete electrice și nu numai, rămâne de văzut dacă vom avea ocazia să vedem acest camper van și în showroom-urile din România. O astfel de opțiune ar putea democratiza accesul la aventura pe patru roți și ar oferi o alternativă extrem de atractivă la produsele consacrate, dar mult mai costisitoare, din segment.






