Una dintre cele mai mari organizații ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, poartă discuții cu firmele membre pentru boicotarea benzinăriilor austriece. Cu toate că discuțiile sunt în toi, cei mai mulți șoferi afiliați au oprit alimentarea cu motorină în Austria și la stații din România patronate de austrieci înainte de luarea unei decizii formale, arată siteul local Aradon.ro.
Măsura este o formă de protest față de decizia Austriei de a se opune aderării României la Spațiul Schengen.
“E normal să avem atitudine împotriva lor. Avem discuții în acest moment cu membrii afiliați APTE 2022 pentru a boicota benzinăriile din România patronate de austrieci, dar și cele din Austria. Dacă cei care fac politică externă în România atâta pot, noi nu putem face mai mult”, declară președintele Asociației Patronale a Transportatorilor ‘Europa 2002’ (APTE 2002), Adrian Pop.
De asemenea, patronul unei firme de transport mărfuri din Arad, Dorin Pop, care este și vicepreședinte APTE 2002, spune că majoritatea șoferilor afiliați au început această formă de protest. “Chiar dacă încă nu a fost luată formal decizia la nivelul Asociației, vă asigur că deja 90% dintre șoferii noștri au oprit alimentarea la benzinăriile austriecilor. În cazul firmei mele, încă din seara anunțului am luat această decizie și le-am comunicat-o șoferilor. Noi având camioanele alocate pe Comunitatea Europeană, vă dați seama că alimentam cu mii de litri de motorină în Austria. Dar acum avem alternativă, pentru că italienii au redus prețul cu 15 eurocenți pe litru”, a spus Dorin Pop. Pierderi pentru companii APTE 2002 este cea mai mare organizație a transportatorilor de mărfuri din vestul țării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane. În luna octombrie, reprezentanții Asociației declarau că pierderile companiilor din domeniu sunt foarte mari din cauza blocajelor de la frontiera cu Ungaria, în timp ce șoferii preferă să se angajeze la companii din Ungaria pentru a evita să stea chiar și 10 ore la graniță. “În toți acești ani în care aderarea României la Schengen a fost amânată, firmele de transport mărfuri au pierdut între 18 – 22% din cifra de afaceri.
La frontiera cu Ungaria se așteaptă uneori 10 – 12 ore în coloană, iar asta înseamnă un program de condus pierdut, care are 9 ore. Dacă un camion stă blocat la graniță un program de condus, acesta nu produce bani, produce doar pierderi. În România, peste 66.000 de camioane au curse în Comunitatea Europeană, deci ne putem imagina pierderile semnificative adunate de companiile de transport”, spunea Adrian Pop.