Aquila, companie de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, şi-a bugetat investiţii de 12,7 milioane de euro în acest an, din care 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de mijloace de transport, în leasing.
”Aquila transportă bunuri din toate categoriile de temperatură (ambient, refrigerat, congelat) naţional şi internaţional în peste 20 de ţări din UE, Elveţia şi Marea Britanie, etc. Compania a încheiat anul 2022 cu profit net de 85 milioane lei, plus 20% anual şi venituri de 2,2 miliarde lei, în creştere cu 15%. Pentru anul 2023, Aquila şi-a bugetat investiţii de 12,7 milioane de euro din care, 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de mijloace de transport, în leasing”, anunţă compania.
Compania a anunţat totodată că înregistrează progrese notabile de reducere a amprentei de carbon şi a deşeurilor în anul 2022, potrivit raportului de sustenabilitate.
”Amprenta totală de carbon a companiei a înregistrat o scădere de 6,5%, însumând 36.837 tone CO2 echivalente (tCO2e), conform metodei de calcul pe bază de locaţie. Intensitatea emisiilor (calculată pe baza locaţiei) raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătăţit cu 18,4%, iar cea calculată la numărul de km parcurşi cu 4,6%”, anunţă compania.
Compania precizează că va continua implementarea de măsuri în vederea atingerii ţintelor de decarbonare stabilite pentru 2026: reducerea de 3% a amprentei de carbon a depozitelor şi 20% la nivelul flotei de vehicule. Aceste măsuri includ creşterea eficienţei energetice, investiţii în energii regenerabile şi înlocuirea treptată a flotei, cu vehicule cu emisii scăzute.
„Pentru Aquila principiile de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) sunt o prioritate, care sunt transpuse în Strategia de sustenabilitate şi angajamentul de raportare în conformitate cu standardele internaţionale, precum şi bunele practici din piaţa de capital. Reuşita în reducerea amprentei de carbon se datorează în principal programelor de înlocuire a flotei de vehicule şi optimizării rutelor de transport. De asemenea, în linie cu strategia de sustenabilitate, am investit în surse regenerabile de energie iar în prezent aproximativ 53% din energia electrică utilizată provine din surse eco-friendly. Atingerea unei înalte performanţe în sustenabilitate necesită efort susţinut, fiind o călătorie de lungă durată la care noi ne-am angajat”, spune Răzvan Bagherea, director organizare şi resurse umane, Aquila.
Structura amprentei de carbon arată că 67% din emisii sunt directe (Scop 1), controlabile de companie, iar 33% sunt indirecte (Scop 2 şi 3), provenind inclusiv de pe lanţul valoric şi care sunt mai dificil de controlat. La nivelul companiei consumul de energie a scăzut cu 3,1%, iar eficienţa energetică raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătăţit cu 15,4%.
În privinţa gestionării deşeurilor, grupul a redus cantitatea generată cu 19%, prin metode mai eficiente de ambalare şi gestionare.
Aquila operează în România şi Republica Moldova, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. AQUI. Compania vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curăţenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate şi conserve – Bonduelle; smântâna vegetală şi frişcă vegetală – Gran Cucina şi Hulala; peşte şi preparate din peşte – Frosta.