A fost lansată prima stație de LNG și Bio-LNG din România

Vulcangas România, cu susținerea continuă a IVECO și alături de alți parteneri strategici din industrie, a inaugurat astăzi prima stație de alimentare cu Gaz Natural Lichefiat (LNG) și Bio-LNG din România, la Pecica, județul Arad. Această realizare marchează o premieră națională și deschide drumul către crearea unui coridor strategic de alimentare cu LNG, destinat transporturilor de mărfuri pe traseul Arad – Constanța. Lider absolut în livrarea de vehicule comerciale alimentate cu LNG și Bio-LNG, cu o cotă de piață de aproximativ 90%, IVECO susține eforturile de decarbonizare a transportului rutier din România. 

Stația din Pecica este parte a unei strategii pe termen lung care prevede extinderea infrastructurii de LNG pe teritoriul României, un pas important pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO₂) și a altor poluanți. IVECO România, companie recunoscută la nivel global pentru inovațiile sale în domeniul vehiculelor comerciale, se implică activ în crearea unei infrastructuri de alimentare pentru vehiculele ce utilizează LNG, cu scopul de a sprijini tranziția către un transport rutier sustenabil, mai „verde” și mai eficient.

„De mai bine de un deceniu, IVECO sprijină introducerea vehiculelor pe bază de LNG și Bio-LNG în România, oferind soluții eficiente și sustenabile pentru transportul de mărfuri și de persoane. Lansarea acestei prime stații de alimentare, realizată de Vulcangas, reprezintă un pas înainte în transformarea industriei de transport, iar IVECO va continua să contribuie activ la dezvoltarea unei infrastructuri care să faciliteze tranziția către combustibili alternativi și să susțină obiectivele de decarbonizare,” a declarat Andrei Gagea, Country Manager IVECO România.

Beneficiile utilizării LNG și Bio-LNG sunt evidente și incontestabile. Gazul natural, recunoscut ca fiind cel mai curat combustibil fosil, generează mai puține emisii nocive decât motorina, contribuind astfel la reducerea impactului negativ al transporturilor asupra mediului. În plus, arderea LNG produce mai puține reziduuri și poluanți, iar camioanele alimentate cu LNG sunt mai silențioase decât cele tradiționale, reducând nivelul de zgomot cu până la 50%. În plus, în cazul utilizării Bio-LNG-ului se reduc emisiile de CO₂ cu până 95% în ciclul Well-to-Wheel.

Este important de menționat că, începând din 2025, directivele europene de raportare a sustenabilității (CSRD) vor impune companiilor să își reducă emisiile de CO₂. CSRD urmărește să îmbunătățească transparența raportării de sustenabilitate și să ofere date clare și de încredere pentru investitori. Astfel, impactul emisiilor de carbon va deveni un criteriu esențial de evaluare în lanțul de aprovizionare, iar companiile vor fi mai motivate să își reducă amprenta de carbon prin integrarea vehiculelor electrice în flote. Aceste reglementări ar putea contribui la creșterea cererii pentru vehicule comerciale electrice în România în următorii ani, pe măsură ce companiile se vor conforma standardelor de sustenabilitate ale UE și vor dori să își alinieze activitatea la cerințele viitoare.

Potrivit studiului „Viitorul mobilității în România” realizat de Confederația Patronală Concordia în 2022, sectorul transporturilor este responsabil pentru 16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din România. Nevoia de decarbonizare este urgentă, iar LNG-ul și Bio-LNG-ul, ambele disponibile în această stație, contribuie la soluționarea acestei provocări.

În conformitate cu rezultatele aceluiași studiu, scenariul „FitFor55” prevede că, până în 2030, utilizarea de combustibili alternativi, cum ar fi gazele naturale lichefiate (LNG), va contribui la atingerea țintelor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră din sectorul transporturilor, prin creșterea ponderii vehiculelor electrice și pe combustibili alternativi. Conform acestui scenariu, care este aliniat cu pachetul de politici Green Deal ale UE, ponderea vehiculelor comerciale de tip ICE (motor cu combustie internă) va scădea treptat, în timp ce procentul noilor înmatriculări de furgonete electrice (BEV) și hibride va crește semnificativ după 2025. În plus, gazele naturale comprimate și lichefiate vor reprezenta până în 2030 aproximativ 1,6% din consumul de combustibil pentru camioanele medii și grele, contribuind la diversificarea surselor de energie și reducerea emisiilor de CO₂.

Stația de la Pecica face parte dintr-un plan mai amplu, Vulcangas având ca obiectiv instalarea a peste 10 stații de alimentare cu LNG în România, cu puncte de alimentare în locații strategice, inclusiv București și Constanța. Gazul natural utilizat va fi procurat din terminalele aflate în Marea Adriatică, Marea Nordului și Turcia, asigurând astfel o aprovizionare stabilă și continuă. Aceasta contribuie la diversificarea surselor de combustibil disponibile în România și sprijină economia locală prin generarea de noi oportunități în lanțul de aprovizionare cu LNG și Bio-LNG.

„Această stație de LNG și Bio-LNG marchează începutul unei rețele esențiale pentru transportul sustenabil în România. Colaborarea cu IVECO și ceilalți parteneri strategici ne permite să oferim soluții eficiente și prietenoase cu mediul, contribuind la obiectivele de decarbonizare într-un mod real, tangibil economic și pragmatic,” a declarat Costantino Amadei, administrator Vulcangas România.

În plus, integrarea Bio-LNG, produs din biogaz generat prin descompunerea deșeurilor organice, oferă o alternativă cu emisii reduse de gaze cu efect de seră. Bio-LNG nu doar că reduce emisiile, ci se califică și ca o sursă de energie regenerabilă, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivelor Uniunii Ruropene în domeniul energiei durabile. Această opțiune reprezintă un pas suplimentar către reducerea dependenței de combustibilii fosili și susține eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice.

Related posts

Leave a Comment