Grupul auto francez Renault a anunțat marți că va elimina 300 de posturi la o uzină din nordul Franței unde sunt produse autoutilitare, ca răspuns la încetinirea cererii pentru vehicule comerciale în Europa, în contextul intensificării incertitudinilor economice, transmite Reuters.
Compania franceză, care este lider de piață în Europa pe segmentul autoutilitarelor cu marca sa Renault, generează aproximativ 14% din vânzările totale de pe urma vehiculelor utilizate de companiile de livrări sau comercianți.
Uzina Renault de la Sandouville, regiunea Normandia din nordul Franței, are în prezent 1.700 de angajați care lucrează în regim full-time și alți 600 de angajați cu contract de muncă temporar. Contractele a 300 de angajați temporari nu vor fi reînnoite atunci când vor expira, a precizat un purtător de cuvânt de la Renault.
În luna ianuarie, grupul Renault a informat că nu va reînnoi contractele de muncă temporare pentru 700 de angajați de la o altă uzină care produce autoutilitare la Moselle, nord-estul Franței.
Într-o declarație făcută luni seara pentru postul de radio BFM Business, președintele de la Renault, Jean-Dominique Senard, a spus că începutul anului a fost ‘unul dificil’ pentru vehiculele comerciale. ‘Are legătură în primul rând cu starea generală a economiei, care în prezent nu este una dintre cele mai fericite’, a apreciat Senard.
În lunile ianuarie și februarie, vânzările de vehicule comerciale ușoare în Europa au scăzut cu 14,9%, respectiv 9,2%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată estimările Renault.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.