Primul pick-up complet electric din Coreea va fi lansat pe diverse piețe din întreaga lume, inclusiv în Europa, Marea Britanie și Australia. Modelul nou va sosi și în versiune cu motor termic.
KG Mobility – cunoscută anterior sub numele de SsangYong – a dezvăluit oficial pick-up-ul compact Musso EV în Coreea, marcând debutul său înaintea unei lansări globale planificate. Acest nou model este primul din sub-brandul Musso, care va include atât camioane electrice, cât și cu motor cu combustie internă (ICE). Musso EV deține, de asemenea, distincția de a fi primul pick-up complet electric al unui producător auto coreean.
Design robust cu un stil familiar
Musso EV împrumută elemente de design de la SUV-ul Torres EVX, dar are o caroserie mai lungă, o zonă de încărcare expusă și detalii mai robuste, potrivite pentru sarcinile unui pick-up. Vine standard cu jante din aliaj de 17 inch și un portbagaj utilitar pe acoperiș, în timp ce un baldachin spate este oferit ca opțiune. Cumpărătorii pot opta, de asemenea, pentru extraoptiuni precum un trapa, o placă de protecție, un separator de încărcătură, un pat glisant și o bară de protecție, permițând o gamă de personalizări pentru a se potrivi diferitelor nevoi.
Mai multe: KG Mobility Actyon debutează în Coreea ca un Torres mai lung și mai elegant
Deși fotografiile interioare nu au fost publicate, se așteaptă ca tabloul de bord să fie aproape identic cu cel al lui Torres EVX, cu două ecrane de 12,3 inch. Alte caracteristici includ un sistem audio Alpine, cruise control adaptiv inteligent și un sistem de monitorizare 3D a împrejurimilor.
Construit pe o versiune extinsă a șasiului monococă al lui Torres EVX, Musso EV este alimentat de un singur motor electric care produce 204 CP (152 kW / 207 PS). Puterea este livrată roților din față standard, cu o opțiune de tracțiune integrală disponibilă pentru cei care au nevoie de tracțiune suplimentară.
Energia provine dintr-un pachet de baterii cu lame LFP (litiu-fier-fosfat) de 80,6 kWh furnizat de producătorul auto chinez BYD. KGM susține că versiunea 2WD poate parcurge până la 401 km (249 mile) cu o singură încărcare. Deși nu au fost detaliate alte opțiuni de propulsie, compania a confirmat că versiunile Musso cu motor ICE vor fi adăugate în curând gamei.
KGM Musso EV este deja disponibil la comandă în Coreea, înaintea lansării sale pe alte piețe, inclusiv în Europa, Marea Britanie și Australia.
Preț competitiv
Pe piața sa internă, pick-up-ul are un preț de la 48 de milioane de woni (echivalent cu aproximativ 33.500 de dolari la cursul de schimb actual), dar dacă adăugați subvențiile locale pentru vehicule electrice, prețul pentru proprietarii de mici afaceri poate scădea până la 33 de milioane de woni (23.000 de dolari). Acest lucru îl plasează chiar în concurență cu pick-up-ul KGM Rexton Sports cu motor ICE, care în prezent începe de la 29,52 milioane de woni (20.600 de dolari) în urma unei reduceri noi.
KGM menționează că Musso EV va aduce economii suplimentare datorită costurilor reduse de utilizare și întreținere. Mai exact, costul conducerii lui Musso EV timp de cinci ani este estimat oficial la aproximativ 5,8 milioane de woni (4.000 de dolari), cu 14 milioane de woni (9.700 de dolari) mai puțin comparativ cu echivalentul cu motor ICE.






