Renault împreună cu Flexis anunță noi utilitare ce vor apărea pe piață în 2026. Estafette, Goelette și Trafic sunt trei denumiri cu istorie pentru francezi. Marca va oferi o gamă completă în acest segment, ce va fi flexibilă și scalabilă, construită în jurul arhitecturii SDV (Software Defined Vehicle) dezvoltată de Ampere.
Aceste trei vehicule sunt rezultatul unei colaborări cu Flexis, compania independentă fondată de Renault Group, Volvo Group și CMA CGM Group. Această nouă gamă de autoutilitare E-Tech 100% electrice a fost dezvoltată pentru a satisface o varietate de cerințe pentru afaceri.
Bazându-se pe noua platformă de tip “skateboard” și arhitectura SDV, aceste autoutilitare compacte, spațioase și adaptabile deschid calea pentru soluții personalizate care vor sprijini clienții în tranziția energetică și tehnologică.
Această nouă platformă reprezintă un progres semnificativ în proiectarea vehiculelor inteligente, oferind flexibilitate, ergonomie și conectivitate, cu posibilități practic infinite de personalizare, costuri de funcționare reduse și, în același timp, cu garanția unor niveluri ridicate de siguranță și performanță.
Fiecare dintre cele trei vehicule are propria sa identitate și este conceput pentru a satisface nevoi specifice.
Trafic E-Tech electric: modern și funcțional
Cu această a patra generație, Trafic scrie un nou capitol într-o saga care a început în 1980. Construit în peste 2,5 milioane de unități de la lansarea sa, Trafic își continuă cariera de mare succes.
Trafic E-Tech electric are dimensiuni moderne și un design tip monovolum pentru un profil curat și dinamic. Are o consolă față scurtă și un ampatament extins, cu roți poziționate în colțuri pentru a maximiza spațiul interior, menținând în același timp o rază de bracaj similară cu cea a unui Renault Clio.
Are mai puțin de 1,90 m înălțime pentru acces ușor în parcările subterane.
Aspectul său general reflectă îndeaproape noul limbaj de design al Renault, cu linii fluide și structurate.
În partea din față, o caracteristică centrală subliniază aspectul high-tech al vehiculului, o bandă superioară iluminată din spate, cu DRL-uri (lumini de zi) laterale ce subliniază caracterul de ultimă generație. În centrul benzii, logo-ul iluminat din spate captează privirile, reflectând atenția generală la detalii. Privită din lateral, centura luminoasă conferă un aspect performant, cu un efect vizual subtil ce dă impresia de mișcare și energie, chiar și atunci când vehiculul staționează.
Partea din spate prezintă o caroserie înaltă până la nivelul geamurilor laterale, portiere batante asimetrice ce au curbe pronunțate și un spoiler cu deflectoare pentru a optimiza aerodinamica. Stopurile capătă o semnătură luminoasă unică, îmbunătățită de un design 3D care adaugă o notă distinctivă și sofisticată stilului.
Percepția de robustețe este accentuată de partea inferioară neagră a caroseriei, cu bare de protecție față și spate și secțiuni inferioare ale portierelor ce dau impresia de rezistență pentru utilizarea zilnică intensivă.
Goelette E-Tech electric: un vehicul versatil
Un LCV Renault clasic, Goelette a fost pe șosea timp de zece ani din 1956. Rezistent, robust și ușor de transformat, a fost una dintre cele mai populare furgonete pentru flote sau proprietarii de afaceri mici cu cerințe specifice.
Conceput pentru a satisface o gamă largă de nevoi, Goelette E-Tech electric este disponibil în trei versiuni: șasiu cabină, transport acoperit tip box și basculantă, deschizând calea pentru o gamă largă de conversii.
Profitând din plin de arhitectura flexibilă și ingenioasă oferită de această nouă generație de vehicule, Goelette E-Tech electric beneficiază de un bloc frontal unificat până la stâlpul B, precum Trafic E-Tech electric.
Secțiunea din spate nu este echipată într-un mod specific. A fost proiectată pentru o gamă aproape infinită de accesorii și caracteristici personalizate, cu piese structurale capabile să primească o cutie sau alte configurații adaptate cerințelor specifice ale utilizatorului.
Luminile din spate sunt atât funcționale, cât și elegante, îmbunătățind designul general al vehiculului. Disponibil cu sau fără treaptă, Goelette E-Tech electric este un vehicul funcțional și modern, capabil să se adapteze tuturor situațiilor.
Estafette E-Tech electric: conceput pentru orașele din ziua de azi
Estafette E-Tech electric este o reiterație contemporană a emblematicei furgonete Renault din anii 1960, adaptată cerințelor logisticii urbane moderne.
Mai mult de jumătate de milion de vehicule au purtat numele Estafette între 1959 și 1980. Acest nume iconic simbolizează un LCV care se întinde pe mai multe generații.
Designul său este inspirat în mare parte de conceptul Renault Estafette prezentat în septembrie anul trecut.
Cu doar 5,27 m lungime și 1,92 m lățime, este un vehicul compact, ușor de manevrat în oraș. Are o înălțime de 2,60 m, permițând unei persoane de până la 1,90 m înălțime să se deplaseze cu ușurință în interior, între cockpit și zona de încărcare.
La fel ca Trafic E-Tech electric, este excepțional de ușor de manevrat, permițându-i să circule pe străzi înguste și în zone urbane dense.
Inspirat de designul modelului Trafic E-Tech electric, Estafette E-Tech electric dispune de un parbriz panoramic mare din trei părți pentru o mai mare vizibilitate, siguranță și confort la volan. Partea frontală are o semnătură luminoasă distinctivă: o bandă cu lumini de zi perfect aliniate, subliniind identitatea high-tech a vehiculului. Logo-ul Renault adaugă o notă sobră și elegantă acestui întreg armonios.
Estafette E-Tech electric include caracteristici concepute pentru utilizatorii comerciali din oraș, cum ar fi portiera laterală glisantă cu șină integrată pentru o deschidere lină.
Treptele de pe ambele părți facilitează urcarea și coborârea din vehicul, pentru o utilizare mai ergonomică.
În spate, o ușă cu rulou, dintr-o singură bucată, optimizează spațiul de încărcare, în timp ce o treaptă din oțel inoxidabil subliniază caracterul robust și high-tech al vehiculului.
Bara de protecție neagră granulată de pe secțiunile superioare și inferioare ale caroseriei face ca vehiculul să pară mai puțin înalt, transmițând o senzație modernă și dinamică. Aceste elemente negre subliniază, de asemenea, rezistența robustă a caroseriei, oferind protecția necesară pentru utilizarea intensivă în medii urbane.
Această nouă gamă de vehicule va fi construită în Franța, la fabrica din Sandouville, urmând să ajungă pe piață în 2026. Mai multe detalii vor fi dezvăluite în lunile următoare.
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Trafic-E-Tech-electric_lateral-2.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Trafic-E-Tech-electric_lateral-1.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Trafic-E-Tech-electric_detaliu.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Renault-Estafette-Goelette-si-Trafic.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Estafette-E-Tech-electric_detaliu.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Estafette-E-Tech-electric_fata.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Goelette-E-Tech-electric_lateral-2.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Goelette-E-Tech-electric_lateral-1.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Goelette-E-Tech-electric_detaliu.jpg)
![](https://truckandvan.ro/wp-content/uploads/2025/02/Estafette-E-Tech-electric_spate.jpg)