Flexis, un joint-venture între producătorul auto Renault și producătorul de camioane Volvo Group, precum și expeditorul CMA CGM, a declarat marți că a primit scrisori de intenție din partea a 10 companii europene de transport și distribuție pentru comenzi de 15.000 de unități ale noului său van electric.
Scrisorile de intenție au fost semnate cu Colis Privé din Franța, o unitate a CMA-CGM, Hived din Marea Britanie și DB Schencker din Germania și se vor adăuga vânzărilor pentru mărcile Renault și Renault Trucks (Volvo). Alți potențiali clienți care au semnat scrisori nu au fost dezvăluiți.
Europa are nevoie de mai multe camionete electrice pentru a face față cererii de creștere a livrărilor de colete în centrele orașelor, unde restricțiile privind vehiculele pe benzină și diesel sunt tot mai mari.
De asemenea, producătorii de automobile trebuie să îndeplinească obiective mai stricte privind emisiile de carbon, care sunt mai dificil de atins în cazul camionetelor decât în cazul autoturismelor, deoarece acestea sunt mai grele și există puține vehicule comerciale special concepute pentru a fi electrice, în afară de cele oferite de Rivian din SUA.
Din totalul de 1,6 milioane de furgonete noi înmatriculate în Europa anul trecut, doar 6,1% erau electrice, mai puțin decât cele 7,2% din 2023, potrivit datelor publicate marți de grupul european de lobby auto ACEA.
„Schimbarea este întotdeauna lentă la început”, a declarat Philippe Divry, director general al Flexis, în timpul unei conferințe de presă.
„Dar de îndată ce cineva aduce un produs care este realist, din punct de vedere economic și operațional, din acel moment clienții vor schimba rapid”, a adăugat el.
„Obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 este la fel de ambițios ca în cazul autoturismelor, însă oferta este încă prea limitată. Piața vehiculelor comerciale ușoare electrice nu decolează; ea chiar s-a redus în 2024”, a declarat Antoine Giraud, analist auto la S&P Global.
Producătorii de automobile fac în prezent presiuni asupra Comisiei Europene pentru a obține mai multă flexibilitate în ceea ce privește obiectivele sale mai stricte privind emisiile de CO2 pentru sectorul auto, având în vedere încetinirea cererii pentru vehiculele electrice.