Cel mai mare producător de camioane din lume, Daimler Truck a raportat o scădere anuală de 12% a vânzărilor, la 460.409 de unități vândute, împovărată și de o scădere bruscă a vânzărilor în Asia.
Traton de la Volkswagen a înregistrat o scădere anuală mai mică de 1%, la 334.200 de camioane, din cauza vânzărilor mai scăzute la principala sa marcă germană de camioane și autobuze MAN și a întârzierilor cauzate de cerințele de reglementare mai stricte pentru sistemele software pentru vehicule din Europa.
Acțiunile Daimler Truck și Traton au crescut cu 1,7% și, respectiv, 3,2% marți, deoarece vânzările în scădere au fost în conformitate cu așteptările.
Un punct luminos pentru Daimler Truck a fost creșterea vânzărilor cu 17% a vânzărilor de baterii electrice (BEV), la 4.035 de camioane BEV vândute în 2024, dar tot mai puțin de 1% din vânzările totale. Pentru Traton, vânzările anuale de BEV au scăzut cu 18%, până la 1.740 de unități.
Anul trecut, Daimler Truck și-a redus previziunile anuale și a spus că va reduce orele pentru unii angajați din Germania, ca urmare a cererii slabe din Europa și Asia.
Traton a semnalat marje trimestriale mai scăzute la unitățile sale cheie Scania și MAN din cauza slăbiciunii prelungite a pieței europene.
Ambele companii vor publica rapoartele financiare anuale complete la mijlocul lunii martie.