Comisarul european pentru Climă pune frână zvonurilor privind amânarea stopării vânzărilor de vehicule care emit CO2

Wopke Hoekstra, comisarul european pentru Climă, a reconfirmat pe 7 noiembrie planurile UE de a pune capăt vânzărilor de autovehicule care emit CO2 în 2035 și de a înăspri limitele de CO2 anul viitor, admițând doar că îndeplinirea țintelor ar putea implica investiții publice mai mari.

După ce Italia și Cehia au cerut oficialilor Comisiei Europene (CE) să revizuiască de urgență obiectivele cu privire la reducerea emisiilor de CO2 provenite de la vehicule, motivând că starea actuală a industriei auto și scăderea vânzărilor de mașini electrice fac imposibilă atingerea țintelor impuse, comisarul european pentru Climă, olandezul Wopke Hoekstra, a reafirmat planurile UE.

Așa cum este deja cunoscut, Uniunea Europeană a adoptat deja o măsură legislativă care impune limite stricte de emisii care vor duce, în 2035, la interzicerea vânzărilor de autovehicule noi alimentate cu benzină și motorină. Ca parte a deciziei CE, adoptată de statele UE, anul viitor vor intra în vigoare limite mai stricte de CO2 pentru vânzările de mașini noi.

Ca urmare a pierderii evidente de competitivitate a industriei auto europene și a încetinirii vânzărilor de mașini electrice, Italia și Cehia au cerut ca oficialii de la Bruxelles să revizuiască de urgență normele impuse. În acest context, comisarul european pentru Climă, Wopke Hoekstra, a declarat că normele climatice oferă un mediu de investiții previzibil.

În cadrul unei audieri în Parlamentul European pe această temă, Hoekstra a declarat că, se vor purta discuții cu industria „pentru a articula practic modul în care putem modela acest viitor luminos, cum putem respecta obiectivele, cum putem aduce predictibilitate”. Oficialul nu a pomenit nimic despre amânarea sau relaxarea obiectivelor cu privire la emisiile de CO2.

În schimb, el a menționat că „mulți dintre directorii executivi ai companiilor auto cu care vorbesc au spus că pot îndeplini obiectivele” adăugând și că industria cere, totuși, investiții publice mai mari în infrastructura de încărcare a mașinilor electrice.

Notând că solicitarea industriei de a fi făcute investiții publice mai mari în rețele de încărcare pentru vehicule „este o cerere corectă, comisarul european a explicat că nu poate „rupe” deciziile deja luate.

„Ceea ce nu pot face, deoarece acesta a fost un proces care a necesitat mult timp pentru a ajunge la un consens, este să rup ceea ce am convenit în domeniul automobilelor”, a declarat Wopke Hoekstra răspunzând astfel și la solicitarea unor parlamentari europeni de a lua în considerare o exceptare a biocombustibililor, ca și în cazul combustibililor sintetici, de la interdicția din 2035.

Wopke Hoekstra se află pe punctul de a continua încă cinci ani în poziția de comisar european pentru Mediu. Ca parte a echipei noi Comisii Europene, el a solicitat un nou mandat în poziția de supervizor al politicilor UE privind schimbările climatice. Parlamentul European urmează să decidă dacă aprobă noua Comisie Europeană la sfârșitul acestei luni.

Related posts