Opel Movano a primit o nouă versiune pe hidrogen dezvoltată împreună cu partenerii de la Renault. Modelul asigură o autonomie de 500 km la o umplere ce durează doar 5 minute.
„La nivel global, am vândut peste 125.000 de vehicule comerciale ușoare anul trecut și am reușit să creștem substanțial vânzările de vehicule comerciale ușoare pe bază de baterii electrice cu 41%. Dorim să continuăm acest succes în domeniul vehiculelor comerciale ușoare. Pentru a face acest lucru, prezentăm aici, la Hanovra, produse noi, de ultimă generație, pentru clienții noștri“, a declarat Florian Huettl, CEO Opel, la IAA Transportation, în timp ce prezintă în premieră mondială Opel Movano HYDROGEN. La standul comun Stellantis Pro One C70 din pavilionul 13, Xavier Peugeot, Senior Vice President Stellantis Commercial Vehicles Business Unit, și Florian Huettl au prezentat gama puternică de vehicule comerciale a Stellantis și noile vehicule inovatoare ale mărcii Opel.
Inteligent, eficient, rapid: Noul Opel Movano HYDROGENPunctul forte al gamei Opel a fost Opel Movano HYDROGEN. „Pentru prima dată, vom oferi cel mai mare membru al familiei Opel LCV ca vehicul electric cu pile de combustie pe hydrogen“, a declarat Huettl. „În 2021, am lansat Opel Vivaro HYDROGEN, primul transportor pe hidrogen de la un producător de vehicule. Astăzi, odată cu introducerea modelului Movano HYDROGEN, facem următorul pas și creăm o ofertă și mai solidă.“
Cu combinația sa de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen și baterie plug-in, noul Opel Movano HYDROGEN poate parcurge peste 500 de kilometri (WLTP1) și poate fi realimentat cu hidrogen în mai puțin de 5 minute. Aceasta este o soluție ideală pentru clienții care trebuie să parcurgă distanțe lungi cu emisii locale zero și să nu piardă timp cu realimentarea. Motorul electric oferă o putere de 110 kW (150 CP) și un cuplu maxim de 410 Nm. Bateria litiu-ion de 11 kWh oferă suport la pornire sau la accelerare. Un alt avantaj major al sistemului: energia de frânare poate fi recuperată și introdusă în baterie sub formă de electricitate prin intermediul motorului electric care funcționează ca un generator. „Evident, noul venit moștenește toate virtuțile fraților săi cu baterie electrică și diesel.” Aceasta include o gamă extinsă de „ajutoare” electronice care plasează Opel Movano în fruntea segmentului său. Este, de asemenea, unul dintre primele vehicule din clasa sa care atinge nivelul 2 de rulare asistată și impresionează cu un volum de încărcare de până la 17 metri cubi – și, astfel, nu face nicio diferență în ceea ce privește funcționalitatea zilnică, indiferent de motorizare. „Noul Movano are tot ce-i trebuie pentru a satisface cerințele clienților noștri – chiar dacă aceștia trebuie să transporte un Rocks Electric”, a declarat Huettl, dezvăluind în același timp următorul membru al gamei Opel la IAA Transportation.