Honda a introdus un nou concept de camion, care dispune de un pachet de baterii de 120 kWh și trei celule de combustie pe hidrogen.
Honda lucrează la vehicule alimentate cu hidrogen de peste un deceniu și se pregătește să lanseze CR-V e:FCEV mai târziu în acest an. Cu toate acestea, compania are ambiții mai mari și va prezenta un concept de camion semi cu celule de combustie pe hidrogen de Clasa 8 la Expoziția Avansată de Transporturi Curate pe 20 mai.
Conceput pentru a stârni interesul pentru ofertele de hidrogen ale companiei, conceptul este echipat cu trei celule de combustie și un rezervor care aparent poate ține 82 kg (181 lbs) din cel mai ușor element. Camionul semi are, de asemenea, un pachet de baterii de 120 kWh, iar această configurație ar trebui să îi permită să parcurgă aproximativ 643 km (400 mile) atunci când tractează o remorcă de 24,355 kg (53,694 lbs). Este o cantitate mare de mărfuri și modelul are o viteză maximă estimată de 113 km/h (70 mph).
Honda nu a oferit multe alte detalii despre camion, dar a menționat că cea mai recentă celulă de combustie „îmbunătățește performanța și dublează durabilitatea, reducând în același timp costurile cu două treimi comparativ cu sistemul generației anterioare.” Celula de combustie a fost dezvoltată împreună cu GM și este construită în Michigan la o uzină comună cu producătorul de automobile.
Vicepreședintele asistent al sustenabilității și dezvoltării afacerilor la American Honda Motor, Ryan Harty, a declarat: „Vehiculele comerciale, inclusiv camioanele de Clasa 8, unde celulele de combustie oferă cea mai bună înlocuire cu zero emisii pentru aplicațiile diesel existente, sunt o parte esențială a strategiei largi de afaceri cu hidrogen a Honda. Honda caută activ colaborări de afaceri și clienți pentru a ajuta la aducerea acestor soluții cu celule de combustie pe hidrogen pe piață aici, în America de Nord.”
În acest sens, compania dorește, de asemenea, să vadă utilizarea hidrogenului în echipamentele de construcții, centralele electrice și vehiculele de pasageri, precum CR-V e:FCEV menționat anterior. Acesta face parte din obiectivul companiei de a avea „vehicule electrice cu baterie și vehicule electrice cu celule de combustie să reprezinte 100% din vânzările auto în SUA și la nivel global până în 2040.”