Isuzu a prezentat schițe cu primul său vehicul electric cu baterie, care este bazat pe pickup-ul de dimensiuni medii D-Max, păstrând capacitățile de încărcare și remorcare ale versiunilor cu turbodiesel.
Un prototip de pre-producție al Isuzu D-Max BEV va face prima sa apariție publică pe 27 martie la Salonul Auto Internațional din Bangkok, Thailanda, înainte de lansarea pe piața europeană programată pentru 2025. Isuzu va prezenta și un alt prototip D-Max echipat cu un diesel hibrid ușor, deși nu este clar dacă acesta va ajunge în producție.
Versiunea fără emisii a pickup-ului recent renovat rulează pe același șasiu pe cadru de scară, dar schimbă turbodieselul cu un “sistem 4WD permanent cu axe e de nouă dezvoltare în față și în spate”. Energiea provine dintr-un pachet de baterii litiu-ion de 66,9 kWh.
Motorul electric din față produce 53 CP (40 kW / 54 PS) și 108 Nm (80 lb-ft), în timp ce motorul electric din spate contribuie cu încă 121 CP (90 kW / 122 PS) și 217 Nm (160 lb-ft). Puterea combinată este de 174 CP (130 kW / 177 PS) și 325 Nm (240 lb-ft) de cuplu, ceea ce înseamnă că BEV-ul este mai puternic decât dieselul de bază de 1,9 litri.
Compania nu a dezvăluit autonomia camionului electric, dar a confirmat că se potrivește cu încărcarea de 1.000 kg (2.205 kilograme) și capacitatea de remorcare de 3.500 kg (7.716 kilograme) a trimiterilor existente cu motor diesel. În ceea ce privește viteza maximă, va fi peste 130 km/h (81 mph), prioritară fiind autonomia.
Vizual, Isuzu D-Max BEV adoptă un aspect redesenat al capotei, cu un grilaj acoperit pentru o mai bună aerodinamică și accente albastre. Restul caroseriei cu cabină dublă este împărtășit cu D-Max-ul cu motor termic, cu toate că există un set nou de jante cu șase spițe și insigne “Concept EV” pe profil. Rămâne de văzut dacă versiunea de producție arată diferit față de acest prototip.
Isuzu spune că D-Max BEV va fi lansat în “piețele selectate din Europa continentală, cum ar fi Norvegia”, în 2025. Cu toate acestea, pickup-ul electric va fi lansat și în Marea Britanie, Australia, Thailanda și alte țări, pe baza “nevoilor pieței și a maturității infrastructurii de încărcare EV”.
În afară de versiunea complet electrică, Isuzu a prezentat și prototipul D-Max Hi-Lander MHEV. Acesta este echipat cu o versiune ușor electrificată a motorului turbodiesel de 1,9 litri, prevăzut cu un sistem de 48V. Mai multe detalii vor fi anunțate la o dată ulterioară, inclusiv specificațiile camionului hibrid ușor și planurile de producție viitoare.
Concurenții lui Isuzu D-Max, precum Toyota Hilux și Ford Ranger, au primit recent versiuni mild-hybrid și plug-in hybrid, respectiv, dar niciunul nu oferă în prezent o opțiune de tren de putere BEV.