Compania dorește să se bazeze pe camioane autonome fără șofer uman pentru distanțe lungi pe autostradă. Navistar s-a asociat cu compania de tehnologie a conducere autonomă Plus pentru a lansa un program pilot comercial autonom pentru flota sa de camioane.
Camioanele din divizia subsidiarei de producție de camioane Traton a Grupului Volkswagen au fost deja echipate cu sistemul „SuperDrive by Plus” și sunt validate cu un șofer de siguranță pe rute în Texas. Cele două firme vor lucra împreună pentru a crea rute autonome de transport de la centru la centru.
În acest sistem de la centru la centru, un șofer uman ar transporta mărfurile prin zonele urbane înainte de a le lăsa la un centru de transfer aproape de autostradă. Un camion autonom ar transporta apoi marfa pe autostradă către un alt centru de transfer, unde va fi transferată înapoi unui șofer uman pentru livrare.
Citește: Divizia Traton a Grupului VW Finalizează Fuziunea cu Producătorul American de Camioane Navistar International
Navistar, deținută de VW, începe teste cu camioane autonome în Texas
„Există un caz de afaceri solid pentru tehnologia autonomă în modelul de distribuție de la centru la centru, în special în transportul pe distanțe lungi, unde există o oportunitate convingătoare de a crește eficiența operațională”, a declarat Tobias Glitterstam, directorul de strategie și transformare al Navistar. „Parteneriatul global cu o companie ca Plus ne permite să valorificăm progresele tehnice pe care le-au făcut în timp ce lucrăm împreună pentru a ne concentra pe viabilitatea comercială a conducerii autonome de nivel 4.”
Navistar a colaborat anterior cu TuSimple la sisteme de conducere autonomă, dar a ieșit de atunci de pe piața din SUA, raportează Auto News. Compania de camioane a fost achiziționată de Traton SE a VW în 2020 într-o tranzacție de 3,7 miliarde de dolari.
Plus a descris gama sa de tehnologii SuperDrive ca un „sistem de conducere autonomă de nivel 4”, care oferă, de asemenea, „soluții pentru întreținere, telematică, siguranță și fiabilitate”.