Stellantis Pro One, divizia de vehicule comarciale a grupului auto, a reușit rezultate record în 2023, cu venituri care au reprezentat 30% din totalul cifrei de afaceri a Stellantis. Și-a propus să ajungă lider global al segmentului, până în 2027.
Cu un pachet de mărci extrem de puternice, adunat în urma fuziunii dintre PSA și FCA, Stellantis a anunțat că a obținut „rezultate excepționale” în anul 2023, cu venituri de 189,5 miliarde de euro. Stellantis a regrupat unele dintre cele mai populare mărci de LCV-uri din Europa, Peugeot, Citroen, Fiat și Opel, având în același timp încă o marcă foarte puternică peste ocean, Ram.
Cu ajutorul acestor mărci, Stellantis Pro One este lider în Europa, cu o creștere de 15% și o cotă de piață de 30%. În plus, compania are în Franța o cotă de 38,8%, 45,5% în Italia și 35,2% în Spania.
Pe segmentul electric, unde a investit mult și a lansat modele pe toate brandurile, ocupă 38,8% pe întreg continentul cu rezultate notabile pe piețele individuale: lider pe segmentul BEV în Italia cu 47,5% cotă de piață, lider în Germania cu 28,2% cotă de piață (+5,5 puncte față de 2022), lider în Marea Britanie cu 47,9% din cotă de piață, la fel și în Spania cu o cotă de piață de 48,9% și în Franța cu o cotă de piață de 44,5%.
În America de Sud este de asemenea lider de piață, iar în Orientul Mijlociu și Africa este pe locul al doilea.
Compania spune că a înregistrat o creștere foarte mare pe segmentul pickup-urilor de o tonă, care i-a adus venituri în creștere, în America de Sud, Orient și Africa, precum și în India și Asia – Pacific.
În America de Nord, Ram a reușit să urce pe locul al doilea cu o cotă de 20%, cu ajutorul modelelor Ram ProMaster BEV și a pickup-ului Ram 1500 REV.
„Rezultatele noastre din 2023 reafirmă locul lui Stellantis Pro One ca cheie a activităților Stellantis la nivel mondial”, a declarat Xavier Peugeot, vicepreședinte al diviziei dea vehicule comerciale a Stellantis. Acesta a anunțat că ținta companiei este să devină lider global pe segmentul LCV, până în 2027.
Stellantis Pro One are în total 13 modele vândute sub șase mărci diferite, la nivel global.
Stellantis a anunțat un volum de 6,2 milioane de vehicule vândute la nivel global, în 2023, dar nu a publicat cifre detaliate pe diviziile și mărcile sale.