Producătorul auto Stellantis a anunţat luni că a început producţia de masă în Europa a unor autoutilitare mari şi medii care funcţionează pe bază de celule de hidrogen, transmite Reuters.
Într-un comunicat de presă, Stellantis a informat că va produce autoutilitare mari la uzina sa de la Gliwice, sudul Poloniei, în timp ce modelele de dimensiuni medii vor fi produse la Hordain, nordul Franţei. Producătorul a precizat că autoutilitarele pe celule de hidrogen au o autonomie de până la 400 de kilometri, în cazul modelului de dimensiunii medii, şi de până la 500 de kilometri, pentru autoutilitarele mari. Reîncărcarea durează între patru şi cinci minute.
Grupul Stellantis, care oferă şi vehicule comerciale pe baterie, a început deja să comercializeze autoutilitare de dimensiuni medii care funcţionează pe bază de celule de hidrogen însă până acum au fost livrate doar loturi pentru un număr restrâns de clienţi importanţi.
Stellantis este proprietarul celei mai mari uzine de vehicule comerciale din Europa, amplasată la Atessa, centrul Italiei, care are capacitatea de a produce până la 1.200 de autoutilitare mari în fiecare zi pentru mărcile Fiat Professional, Peugeot, Citroen, Opel şi Vauxhall dar şi pentru marca Toyota.
Anunţul referitor la debutul producţiei la uzina din Polonia vine într-un moment în care Guvernul italian este într-o dispută cu cel mai mare investitor de la Stellantis, holdingul Exor, divizia de investiţii a familiei Agnelli. Autorităţile de la Roma se plâng de faptul că producătorul auto a făcut uneori alegeri de producţie care au fost contrare intereselor Italiei, ceea ce a dus la diminuarea producţiei realizate în Italia.
Anul trecut, Stellantis a produs aproximativ 230.000 de vehicule comerciale la uzina sa de la Atessa, faţă de aproximativ 100.000 de unităţi la uzina de la Gliwice. Planurile de afaceri pe termen lung ale Stellantis prevăd că vânzările de autoutilitare pe celule de hidrogen vor trece pragul de 10.000 de unităţi pe an începând din 2025.