Opel a prezentat noul Movano, un model ce a împărțit mult timp platforma cu Renault Master, dar care cu această generație, este bazat pe platforme Stellantis. Cu o gamă variată de caroserii, un volum de marfă de până la 17m³ și o sarcină utilă de până la 2 tone, cel mai mare vehicul comercial ușor (LCV) al mărcii a primit noua siglă cu Blitz.
Noul Movano adaugă sistemele avansate de asistare a șoferului care permit pentru prima dată conducerea automată de nivel 2. Mai presus de toate, cu noul Movano Electric, fără emisii locale, Opel își continuă strategia de electrificare – cu o putere superioară și autonomie mai mare. Noul vehicul comercial electric este propulsat de un motor electric deosebit de puternic, cu o putere de 200 kW/270 CP și un cuplu de 400 Nm. Datorită noii baterii de 110 kWh, noul Movano Electric poate parcurge până la 420 de kilometri (WLTP1) fără oprire pentru încărcare, ceea ce îl face un partener capabil și fiabil, chiar și în cazul călătoriilor mai lungi. O versatilitate suplimentară este oferită de noua priză de 230 V de pe planșa de bord, care permite alimentarea sau reîncărcarea dispozitivelor electrice.
La interior, accentul este pus pe conectivitate, ergonomie și confort. Interiorul redesenat oferă sisteme de infotainment cu ecrane tactile color de până la 10″. Este posibilă încărcarea wireless pentru smartphone, la fel ca intrarea și pornirea fără cheie. O banchetă versatilă opțională „Eat & Work“ poate fi folosită și ca birou. Movano își subliniază caracterul nou, modern și orientat către viitor atunci când este privit din exterior, având un design actualizat în partea din față și din spate, tipic Mărcii, precum și faruri LED opționale.
Patrick Dinger, șeful Opel Germania: „Noul Opel Movano este completarea perfectă a flotei și poate îndeplini sarcini grele. Noul Movano Electric nu face compromisuri, oferind mai multă putere și o autonomie mai mare decât până acum. În plus, noul Movano este disponibil cu sistemul de conducere automată de nivel 2, un adevărat punct de atracție în acest segment. Cu astfel de atuuri, noul Movano pregătește flotele pentru viitor.“
Noul Movano Electric: Autonomie până la 420 km (WLTP) și încărcare rapidă
la 150 kW
Noul Opel Movano oferă sistemul de propulsie potrivit pentru fiecare profil de utilizator. În timp ce motorul electric din Movano avea anterior o putere de 90 kW/122 CP, noul motor produce acum 200 kW/270 CP. Cuplul maxim disponibil de la prima apăsare a accelerației a crescut de la 260 la 400 Nm, iar acest lucru înseamnă că Movano Electric poate accelera în forță de pe loc, chiar și când este complet încărcat, și poate parcurge rapid distanțe la viteze de până la 130 km/h. Bateriile anterioare de 37 și 70 kWh au fost înlocuite cu o baterie de 110 kWh care permite o autonomie de până la 420 km (conform WLTP1). Astfel, șoferii modelului Movano Electric pot parcurge cu până la 170 km mai mult decât până acum, cu o singură încărcare a bateriei.
În funcție de preferințe, șoferii modelului Movano Electric pot alege între trei moduri de rulare pentru a utiliza în mod optim performanțele și autonomia: Normal (limitat la o putere de 160 kW), Eco pentru optimizarea autonomiei (120 kW) și Power pentru performanțe maxime (200 kW). De asemenea, șoferii pot seta patru niveluri de recuperare a energiei la frânare cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Noul Movano Electric este echipat standard cu un încărcător integrat trifazat de 11 kW pentru încărcare la curent alternativ. De asemenea, este primul Opel care oferă opțiunea de încărcare cu până la 150 kW DC. La o stație publică de încărcare rapidă, sunt necesare numai 55 de minute pentru a ajunge la 80% din capacitatea bateriei.
O facilitate suplimentară este oferită de noua priză opțională de 230V. Aceasta permite încărcarea facilă a dispozitivelor electrice, cum ar fi laptopuri, baterii pentru scule electrice, tablete și alte aparate de mică putere care necesită energie electrică de până la 150 de wați. Priza este poziționată convenabil pe planșa de bord, într-un loc central, și este ușor accesibilă pasagerilor de pe locurile din față.
Opțiunea de lider în clasă: electric cu baterii, cu pile de combustie cu hidrogen sau diesel
Noul Opel Movano are, de asemenea, un rol de pionierat cu o altă alternativă de propulsie: în 2024, cel mai mare LCV de la Opel va fi disponibil pentru prima dată ca Movano HYDROGEN pentru cei care doresc să parcurgă distanțe lungi fără emisii locale și care trebuie, totodată, să realimenteze rapid. Vehiculul inovativ cu pile de combustie pe bază de hidrogen va oferi o autonomie de până la 400 km (WLTP1) și poate fi realimentat cu hidrogen în aproximativ cinci minute.
Trei unități turbodiesel foarte eficiente completează gama de propulsoare. Motoarele oferă puteri de 88 kW/120 CP, 103 kW/140 CP și 132 kW/180 CP și – în funcție de putere – pot fi combinate cu o transmisie automată cu opt trepte. Împreună cu îmbunătățirile aerodinamice aduse caroseriei, propulsoarele reduc consumul de combustibil cu până la 9% față de motorizările anterioare, ceea ce face din Movano un jucător de top în segment, în termeni de eficiență a combustibilului și emisii de CO2.
Pionier: Noile sisteme de asistare permit o conducere automată de nivel 2
Noul Movano prezintă, de asemenea, realizări inovative printre numeroasele sisteme de asistare a șoferului. Servodirecția electrică adaptează automat asistarea în funcție de viteza vehiculului. Acest lucru sporește confortul la viteze mari și conferă manevre mai confortabile în oraș. Frâna de parcare electrică este activată prin intermediul unui comutator de pe panoul de instrumente din stânga volanului.
Pe lângă recunoașterea semnelor de circulație, avertizarea în caz de coliziune frontală cu frânare de urgență și avertizarea în unghiul mort lateral, există acum sisteme noi, cum ar fi avertizarea pentru atenția șoferului, asistentul pentru menținerea benzii de rulare, controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția „Stop & Go“, senzori de parcare la 360 de grade, asistare la parcare și oglindă retrovizoare digitală care îmbunătățește în continuare vizibilitatea în toate direcțiile. Un total de 22 sisteme de asistare și ajutoare electronice facilitează deplasarea și manevrele.
Combinația dintre controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția „Stop & Go“, sistemul de asistare pentru menținerea benzii de rulare și sistemul de asistare în ambuteiaje permite modelului Movano să ruleze, să frâneze și să accelereze singur la viteze de până la 30 km/h – de exemplu, în trafic aglomerat – cu condiția ca mâinile șoferului să rămână pe volan. Acest lucru înseamnă că, pentru prima dată în cariera sa de succes, conducerea automată de nivel 2 este posibilă cu noul Movano.
Conectat, organizat, versatil: noul cockpit Movano de ultimă generație
Șoferii lui Movano pot lucra acum într-un mediu de ultimă generație, versatil și, în același timp, confortabil. Cockpitul celui mai mare LCV de la Opel a fost reproiectat complet, devenind mai ergonomic și mai conectat. Opțional, cele mai importante mesaje pot fi acum vizualizate într-un centru de informații pentru șofer, complet digital și configurabil, de 7″, color. Tot acolo poate fi afișată și o hartă 3D a sistemului de navigație.
Noul sistem de infotainment și de navigație poate fi utilizat cu ușurință prin intermediul ecranului tactil color de 10″, amplasat în partea superioară a consolei centrale. Smartphone-urile compatibile se conectează wireless la sistemul de infotainment prin Apple CarPlay și Android Auto. Navigația este posibilă cu ajutorul hărților TomTom® în 3D. Cele mai importante funcții pot fi controlate prin intermediul recunoașterii vocale naturale. Deosebit de practic pentru serviciile de livrare și pentru profesioniștii care trebuie să folosească adesea un telefon mobil la locul de muncă, este suportul din consola centrală pentru încărcarea prin inducție a smartphone-urilor.
Versatilitatea este un punct forte al noului Movano, nu numai prin multitudinea de variante și gama de opțiuni pentru transportul de marfă, ci și prin interior. Bancheta opțională „Eat & Work“ transformă habitaclul într-un centru de control ergonomic. În doar câțiva pași simpli, scaunul de lângă șofer poate fi transformat într-o suprafață de lucru mobilă și practică, de exemplu pentru un laptop, astfel încât Movano devine un birou mobil. Alternativ, scaunul poate fi transformat într-o mică masă cu suport pentru sticle – ideal când este momentul pentru o scurtă pauză. Iar cu sistemul de închidere și pornire fără cheie, șoferul nici măcar nu mai trebuie să scoată cheia din buzunar pentru a deschide, porni sau încuia autovehiculul.
Noul Movano punctează și prin gama extinsă de caroserii. Patru lungimi ale vehiculului, trei ampatamente și trei înălțimi, precum și versiunile furgonetă, șasiu platformă, cabină dublă, platformă și basculantă permit nenumărate opțiuni de configurare pentru a se potrivi cu profilul utilizatorului respectiv. În același timp, cel mai mare LCV de la Opel nu face niciun compromis în ceea ce privește sarcina utilă sau volumul de încărcare. Movano Electric poate transporta o sarcină utilă de până la 1.500 kg, iar versiunea diesel poate transporta până la 2 tone. Datorită amplasării practice a bateriei sub caroserie, volumul de marfă de până la 17 m³ este păstrat în totalitate. Movano Electric este, de asemenea, potrivit pentru numeroase conversii. Noul Movano, Movano Electric și, în viitor, Movano HYDROGEN, vor deveni parteneri ideali, extrem de eficienți și care economisesc resurse pentru sarcini grele.