Un vehicul polivalent cu design elegant – acesta este noul Opel Vivaro pe care marca germană l-a dezvăluit de curând. Pentru prima dată, Vivaro – la fel ca modelele de autoturisme Opel – dispune de partea frontală distinctă a Mărcii, Opel Vizor, care se prelungește perfect până la farurile opționale cu LED. În plus, noul Vivaro simplifică viața profesională; cu un total de 18 sisteme de asistare de ultimă generație, inclusiv Dynamic Surround Vision.
Cu noul Vivaro, Opel își continuă ofensiva de electrificare: mai modernă, mai durabilă și, mai presus de toate, cu autonomie suplimentară. Noul Vivaro Electric oferă autonomie fără emisii locale de până la 350 kilometri (conform WLTP1). Un alt element unic în acest segment este „e-Power Take-off Unit“, care poate fi utilizat pentru alimentarea altor dispozitive electrice cu energie de la bateria de tracțiune. Noul Vivaro va fi, de asemenea, disponibil și ca vehicul de transport cu pile de combustie pe bază de hidrogen, dezvoltat în continuare. Prin urmare, fiecare companie poate alege tipul de sistem de propulsie pe care îl preferă.
Florian Huettl, CEO Opel: „Cel mai bine vândut Opel Vivaro este acum mai modern, mai practic și mai durabil. Cu un cockpit digital de concepție nouă, cu o autonomie electrică extinsă și cu opțiunea inovatoare HYDROGEN, acest vehicul multifuncțional este nucleul ofensivei noastre LCV. Acest lucru înseamnă că fiecare companie poate găsi cel mai potrivit Vivaro pentru necesitățile sale.“
Elegant, electrificat și practic: Noul Vivaro îmbină calitățile unui autoturism și ale unui LCV
Versatil și practic în utilizarea zilnică, noul Vivaro este, de asemenea, foarte atrăgător. Bestsellerul Opel LCV – la fel ca fratele său mai mic, Opel Combo – aduce pentru prima dată în segmentul LCV panoul caracteristic Mărcii, Opel Vizor. Vizor se întinde perfect pe partea frontală a vehiculului, integrând farurile și sigla Opel Blitz în mijloc.
Noul Opel Vivaro Electric este disponibil cu o baterie de 50 kWh sau 75 kWh. Cu bateria de 75 kWh, dezvoltată în continuare, este posibilă o autonomie de până la 350 kilometri (WLTP1) fără oprire pentru încărcare – cu 20 km mai mult decât înainte. Pentru asigurarea rulării deosebit de eficiente din punct de vedere energetic, Vivaro Electric dispune de un sistem de frânare regenerativă care poate fi reglat pe trei niveluri de recuperare, cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Vehiculul electric poate fi încărcat rapid cu ajutorul încărcătorului standard integrat de 11 kW. La o stație de încărcare rapidă DC de 100 kW, este necesară o oprire scurtă, de aproximativ 38 de minute, pentru bateria de 50 kWh și 45 de minute pentru cea de 75 kWh, în vederea încărcării de la 5 la 80% din capacitatea bateriei.
Noul Vivaro Electric este propulsat de un motor electric de 100 kW/136 CP. Cuplul maxim de 260 Nm este disponibil de la prima apăsare a accelerației, astfel încât furgoneta fără emisii locale poate accelera dinamic până la o viteză maximă de 130 km/h. În funcție de preferințe, șoferul poate alege între trei moduri de rulare: Normal, Eco și Power.
Complet nouă este posibilitatea de utilizare a bateriei de tracțiune ca sursă de energie pentru alte dispozitive electrice. Acest lucru funcționează prin intermediul „e Power Take-off Unit“ (inițial cu 400 V), care poate fi conectat la vehicul. În acest fel, nu sunt necesare baterii sau generatoare suplimentare. În plus, cu o înălțime de aproximativ 1,90 metri, Vivaro Electric este potrivit pentru parcări subterane și, datorită designului practic al bateriei amplasate sub podea, oferă versatilitate completă în ceea ce privește utilizarea spațiului și volumul de încărcare.
Pentru cei care doresc să circule cu zero emisii locale și să se „realimenteze“ mai rapid, Opel va oferi în viitor modelul Vivaro HYDROGEN, dezvoltat în continuare. Vehiculul cu pile de combustie are o autonomie de peste 400 km (WLTP1) și poate fi realimentat cu hidrogen în doar câteva minute. Motoarele diesel extrem de eficiente, cu puteri de la 88 kW/120 CP la 130 kW/177 CP, completează gama de motoarizări.
Gama de variante pentru caroserie este la fel de vastă ca și cea a grupului motopropulsor: noul Vivaro este disponibil în două lungimi (4,98 m și 5,33 m), ca furgonetă, cabină dublă și ca șasiu-platformă pentru o varietate de caroserii. În funcție de versiune, noul Vivaro oferă până la 6,6 metri cubi ca volum de încărcare și 1,4 tone de sarcină utilă.
Ca la un autoturism: Noul cockpit digital al lui Vivaro
Noul cockpit Vivaro întâmpină șoferul și pasagerii cu o ergonomie, un confort și un stil asemănătoare cu cele ale unui autoturism. Noile sisteme de infotainment și de navigație cu un centru digital de informare color de 10″ pentru şofer și un ecran tactil color de 10″ deasupra consolei centrale utilizează – pentru prima dată la autovehiculele comerciale ușoare Opel – platforma integrată Snapdragon Cockpit de la Qualcomm Technologies2 și permit, printre altele, capacități grafice, multimedia și de viziune computerizată de ultimă generație. Smartphone-urile compatibile pot fi încărcate prin inducție și pot fi conectate fără fir la sistemele multimedia de infotainment prin Apple CarPlay și Android Auto.
Optsprezece sisteme avansate de asistare a șoferului fac deplasările în timpul serviciului și manevrele mai ușoare și mai sigure. Noul sistem Dynamic Surround Vision este deosebit de avantajos, mai ales în cazul unei furgonete. Sistemul cuprinde două camere, una amplasată deasupra ușilor din spate și alta sub oglinda laterală de pe partea pasagerului. Imaginile – ale părții din spate în timpul rulării și (atunci când sunt activate de maneta de semnalizare) ale unghiului mort lateral – sunt afișate în noua oglindă retrovizoare digitală de înaltă definiție. În comparație cu oglinzile convenționale, sistemul oferă o vizibilitate sporită, care permite șoferului să efectueze manevre în condiții de siguranță sporită.
Sisteme precum avertizarea în caz de coliziune frontală cu frânare de urgență, controlul inteligent al vitezei de croazieră, sistemul de asistare pentru menținerea benzii de rulare, avertizare atenție șofer, controlul stabilității remorcii și sistemul de protecție a flancurilor completează gama de sisteme electronice de asistare. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcție oprire și pornire este, de asemenea, disponibil ca opțiune nouă pentru Vivaro.
În plus, spațiile de depozitare din jurul panoului de instrumente și din consola centrală au fost mărite, facilitând astfel depozitarea obiectelor cotidiene. Acest lucru face din noul Vivaro un „cal de povară“ și un transportor de marfă versatil, care oferă, de asemenea, confort și manevrabilitate similare cu cele ale unui autoturism, astfel încât timpul petrecut la volan este mai plăcut și mai relaxant. Comenzile pentru noul Opel Vivaro și noul Vivaro Electric se vor deschide în curând.