Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită ministrului Finanţelor, Adrian Câciu, introducerea unei taxe fixe de 19% pentru poliţele de asigurări vândute de companiile de asigurări din România şi înfiinţarea companiei de asigurări CEC Asigurări.
“COTAR adresează public ministrului Finanţelor 3 solicitări: introducerea unei taxe fixe de 19% pentru poliţele de asigurări vândute de companiile de asigurări din România, la fel cum acestea plătesc în Germania; verificarea minuţioasă a dosarului preţurilor de transfer practicate de piaţa de asigurări din România; înfiinţarea de urgenţă a companiei de asigurări CEC Asigurări”, se precizează într-un comunicat al organizaţiei transmis joi AGERPRES.
Potrivit documentului citat, în ţările de unde provin multinaţionalele din asigurări acestea achită o taxă fixă, în diferite procente, în funcţie de clasa de asigurare, dar această taxă nu se poate deduce. De exemplu, fiecare poliţă RCA din Germania include o taxă fixă de 19%.
În context, COTAR, APTE 2002 şi APULUM solicită ministrului Finanţelor, Adrian Câciu, să modifice de urgenţă Codul Fiscal, pentru că “peştii mari” din piaţa de asigurări din România au profitat şi profită în continuare de o legislaţie favorabilă şi de supravegherea unor instituţii româneşti slabe, cu grave probleme de integritate, motiv pentru care România a devenit “vaca de muls” a multinaţionalelor şi, totodată, bătaia de joc a Austriei, fiind din respinsă pe nedrept din spaţiul Schengen.
“Domnule ministru al Finanţelor, a venit vremea să pescuiţi peştii mari! Gogoşeriile şi băbuţele care vând pătrunjel şi leuştean nu reprezintă o ameninţare fiscală pentru România! Pe lângă banii care pleacă din ţară către Austria, de la multinaţionalele din asigurări, mai sunt şi cei care pleacă spre Olanda şi spre alte state. De exemplu, din transportul alternativ. Statul român a ajutat toate aceste state şi multinaţionale. Companiile pot să-şi oprească “taxa pe şmecherie”, de 25% din încasări, iar diferenţa de 75% este trimisă la firmele colaboratoare ale UBER. Aceştia plătesc şoferii fără contracte de muncă, deci şi fără a intra bani la bugetul statului din salariile lor. Aşa s-a construit, prin legi speciale, pentru şmecheri, cea mai bănoasă afacere, de peste un miliard de euro, în ultimii ani. Cât timp şmecherii fac bani din umilirea românilor care trebuie să plătească din ce în ce mai multe taxe şi impozite, pentru a acoperi pierderile cauzate de cei care nu le plătesc, ţara care profită cel mai mult ne mai umileşte o dată. La graniţele României, camioanele stau cu zilele şi vor sta în continuare, pentru că România nu a fost primită în Schengen”, a declarat Vasile Ştefanescu, preşedintele COTAR.
Reprezentanţii transportatorilor consideră că CEC Bank ar putea juca un rol important în echilibrarea preţurilor RCA.