Punctul de atracție al ofertei prezentate de Daimler Truck în cadrul târgului IAA Hanovra este Mercedes-Benz eActros LongHaul, un camion de mare tonaj pentru transport pe distanțe lungi, propulsat de baterii electrice, pe care producătorul îl prezintă publicului în premieră.
Daimler Truck a dezvăluit un concept al camionului electric la conferința de presă de duminică seara, înainte de deschiderea IAA. Modelul de serie eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 de kilometri după o singură încărcare a bateriei și este compatibil cu sistemul de încărcare de înaltă performanță megawatt. Startul producției de serie este planificat pentru 2024.
O altă inovație prezentată în cadrul târgului este capul tractor Mercedes-Benz eActros 300 propulsat de baterii electrice, pentru mai multă flexibilitate în transportul pentru sarcini grele. În plus, Daimler Truck a anunțat modelul Mercedes-Benz eAtego cu baterii electrice pentru segmentul medium-duty.
eActros LongHaul cu o capacitate a bateriei de peste 600 de kilowați-oră
Prototipul eActros LongHaul prezentat la IAA oferă o previzualizare a designului vehiculului de serie, ce se remarcă prin contururile clare și banda luminoasă cu LED în zona frontală. Mercedes-Benz Trucks a dezvăluit informații suplimentare despre seria eActros LongHaul. Trei pachete de baterii oferă o capacitate totală instalată de peste 600 kWh, iar două motoare electrice, ca parte a unei noi punți electrice, generează o putere continuă de 400 kW și o putere maximă de peste 600 kW. Pe lângă capete tractor, Mercedes-Benz Trucks va produce și versiuni rigide ale eActros LongHaul chiar de la lansarea pe piață. În acest fel, clienții vor avea la dispoziție mai multe soluții electrice pentru aplicațiile de transport. Inginerii Mercedes-Benz Trucks proiectează eActros LongHaul astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de sustenabilitate pentru distanțe lungi ca ale unui Actros convențional – 1,2 milioane de kilometri pe drum pe o perioadă de zece ani.
eActros LongHaul va fi primul vehicul de serie complet electric de la Mercedes-Benz Trucks care va fi fabricat în întregime pe linia de asamblare existentă la uzina de camioane Wörth. Aceasta include și instalarea tuturor componentelor electrice și punerea în funcțiune a vehiculului la capătul liniei. Procesul permite capacități mari de producție și o producție complet paralelă atât a camioanelor convenționale, cât și a celor complet electrice, pe aceeași linie. Cu eActros 300/400 și eEconic, pe de altă parte, electrificarea a avut loc până acum într-un proces separat la Future Truck Center din Wörth.
Bateriile utilizate pentru eActros LongHaul folosesc tehnologia celulelor cu fosfat de fier litiu (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată lungă de viață și mai multă energie utilizabilă. Bateriile disponibile pe versiunile eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt. Principalul obiectiv al conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi propulsat de baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție completă care constă în tehnologie pentru vehicule, consultanță, infrastructură de încărcare și service. eActros LongHaul este creat să fie alegerea perfectă pentru clienți în ceea ce privește profitabilitatea, sustenabilitatea și fiabilitatea. Primele prototipuri sunt deja supuse unor teste intensive, iar eActros LongHaul va fi testat pe drumurile publice anul acesta. Anul viitor, prototipurile îmbunătățite vor ajunge la clienți pentru testare și utilizare în condiții reale de transport.
Cap tractor eActros 300 pentru utilizare flexibilă
Capul tractor eActros 300 poate tracta toate semiremorcile europene standard, ținând cont de lungimea totală maximă admisă. Camionul electric se bazează pe aceeași tehnologie ca modelul cu semiremorca integrată eActros 300/400. Trei pachete de baterii, fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh, permit o autonomie de până la 220 km cu o singură încărcare a bateriei. Lansarea producției de serie este planificată pentru a doua jumătate a anului 2023.