În cadrul IAA Transportation 2022, Daimler Truck a prezentat în premieră șase noi modele de autocare din gama premium Setra ComfortClass și trei versiuni de lux din familia Setra TopClass, printre care și autocarul supraetajat Setra TopClass S 531 DT. Noile vehicule se disting printr-un design reinventat pentru a îmbina perfect funcționalitatea unui autocar versatil, adaptabil la o gamă largă de aplicații, cu stilul atemporal recunoscut în acest segment al transportului de călători. În plus, modelele sunt echipate cu sisteme de asistență inovatoare pentru siguranța șoferilor și a pasagerilor, tehnologie modernă de conducere și caracteristici de confort exemplar.
Noua generație Setra ComfortClass: șase modele HD pentru confort extrem și siguranță fără compromis
Noua generație de autocare cu punte înălțată Setra ComfortClass HD este alegerea perfectă pentru călătorii prelungite cu pasageri VIP și cantități mari de bagaje. Modelele versatile se adaptează la orice nevoie din segmentul transportului de călători și îndeplinesc cele mai înalte cerințe în materie de confort, siguranță, flexibilitate și economie.
• ComfortClass S 511 HD este cel mai compact model din gamă, cu o lungime de 10.5 metri, performanțe impresionante și ușor de manevrat, fiind potrivit pentru călătorii în grupuri mici.
• Modelul S 515 HD, cu două punți și o lungime de 12 metri, este autocarul ideal pentru o varietate de scopuri, de la călătorii pe distanțe lungi cu un număr mare de bagaje la transport interurban. Iar următorul model cu două punți din gamă, S 516 HD/2 oferă eficiență maximă în categoria de 13 metri și mai mult spațiu pentru grupuri mari de pasageri și bagajele lor.
• S 516 HD, un vehicul cu o lungime de 13 metri și trei axe, iese în evidență cu un habitaclu mare pentru pasageri și o capacitate enormă de încărcare, dar experiența de transport de lux rămâne neschimbată. În plus, autocarul este surprinzător de ușor de manevrat datorită punții sale posterioare.
• S 517 HD este un autocar spațios pentru călătorii pe distanțe foarte lungi. Cu o lungime de aproape 14 metri, dispune de o capacitate mare de încărcare și spațiu generos pentru pasageri.
• S 519 HD permite optimizarea numărului de locuri în funcție de cerințele particulare ale clienților, ceea ce duce la maximizarea rentabilității în călătoriile pe distanțe lungi. Noua versiune vine cu o modificare importantă în design, reprezentată de mutarea celei de-a doua uși din centrul vehiculului în spatele punții posterioare, ceea ce permite o distribuție uniformă a scaunelor la interior, mutarea zonelor de toaletă și bucătărie în spatele vehiculului și creșterea volumului spațiului pentru bagaje de la 12.6 la 13.7 metri cubi – echivalentul a 200 de litri per pasager.
Noile modele sunt echipate cu motorul OM 470 cu șase cilindri în linie cu capacitate de 10.7 litri, cu putere de 290 kW (394 cp) în cazul S 511 HD, 315 kW (428 cp) și 335 kW (456 cp) pentru celelalte modele de vehicul. Autocarele cu trei punți sunt disponibile și în varianta cu motor OM 471 cu șase cilindri în linie, capacitate de 12.8 litri și putere de 350 kW (476 cp). Clienții pot alege între varianta de transmisie manuală cu șase viteze pentru modelele cu două punți și varianta automată GO 250-8 PowerShift cu opt viteze.
Setra TopClass: trei noi modele HDH cu trei axe
Noua generație Setra TopClass 500 propune trei autocare de vis pentru călătorii de vis. Modelele cu trei axe au o lungime între 12.5 – 14.2 metri și oferă spațiu extins pentru pasageri și bagaje.
S 515 HDH, surprinzător de accesibil: noul model este cel mai compact din gamă și oferă control complet, stabilitate și siguranță chiar și în cele mai dificile condiții de condus, fiind foarte ușor de manevrat.
S 517 HDH, experiență de lux versatilă: autocarul potrivit pentru călătorii la cele mai înalte standarde, noul model cu o lungime de 14.2 metri impresionează prin spațiul imens pentru bagaje și opțiuni nelimitate de personalizare.
S 531 DT, confort de lux la dublu: versiunea supraetajată a autocarului de lux oferă eficiență maximă și confort pentru călătorii pe distanțe lungi, dar și pentru experiențe private de turism.
Noile modele sunt dotate cu un motor OM 471 de 350 kW (476 cp) în varianta standard și 375 kW (510 cp) în varianta opțională. Toate vehiculele din gamă sunt echipate cu transmisie manuală GO 250-8 complet automată și îndeplinesc cerințele referitoare la emisiile de carbon.
Călătorii mai sigure cu Active Drive Assist 2 și Active Brake Assist 5
Multe sisteme de siguranță și asistență au avut premiera într-un autocar de turism Setra. Conceptul integrat de siguranță al Setra ajută la prevenirea proactivă a accidentelor. Acesta protejează atât pasagerii, șoferul, cât și ceilalți participanți la trafic. Noua generație de autocare subliniază standardul ridicat de siguranță cu inovații spectaculoase în ceea ce privește sistemele de asistență.
Active Drive Assist 2 sprijină șoferul pe traseu prin combinarea diferitelor sisteme de asistență care permit conducerea semiautomată în toate intervalele de viteză. Active Drive Assist 2 poate accelera, frâna, menține distanța, direcția, menține banda și poate face chiar o oprire de urgență.
Sistemul Active Brake Assist 5 vine ca dotare standard pentru orice autocar din familiile ComfortClass și TopClass și este primul asistent de frânare de urgență din lume care poate acționa frânarea completă în situații de pietoni în mișcare sau staționare, mulțumită unui sistem mixt de camere și radar.
Alte inovații în materie de siguranță prezente în modelele din cele două game Setra includ sistemul electronic de frânare la parcare, faruri cu LED mai luminoase sau sistemul de camere 360°.
Postul șoferului: un loc de muncă relaxat, optimizat pentru conducere și cu numeroase funcții noi
Postul șoferului din noile vehicule Setra TopClass și ComfortClass nu este considerat întâmplător un loc de muncă râvnit. Noile modele sunt atractive datorită echipamentului lor de înaltă calitate și confortabile grație ergonomiei remarcabile. Conceptul de operare intuitiv a fost proiectat cu precizie pentru a satisface cerințele condusului zilnic. Iar cu noile caracteristici ale echipamentelor și sistemele de asistență de ultimă generație, beneficiile și siguranța sunt acum și mai mari.
Noua generație de autocare Setra este echipată cu tehnologii și sisteme de asistență inovatoare care cresc eficiența utilizării vehiculelor Daimler Truck în transportul pasagerilor în mediul urban și pe distanțe lungi.
Active Drive Assist 2 oferă în premieră în segmentul autocarelor opțiunea de conducere semi-automatizată pentru toate intervalele de viteză, pentru mai multă siguranță și mai multă eficiență economică. Dotarea standard Predictive Powertrain Control (PPC) asigură controlul inteligent al vitezei și permite economisirea combustibilului. Noul sistem de asistență Driver Score, opțional, oferă șoferului feedback constant și în timp real pentru un stil de condus mai economic. Iar Omniplus Expert Handling Training este un curs de instruire în utilizarea optimă a tuturor sistemelor tehnologice ale noilor generații de autocare TopClass și ComfortClass, pentru o experiență de condus mai sigură și mai economică.
Cu o trapă lungă în partea frontală a plafonului, un parbriz foarte curbat, o coadă aerodinamică și numeroase alte măsuri targetate, vehiculele Setra TopClass 500 și ComfortClass 500 au atins un nou record în materie de aerodinamică, în segmentul lor, cu un coeficient de rezistență de cd= 0,33.
În plus, caroseria se coborară automat la viteza de autostradă pentru a reduce suprafața frontală. Un sistem de propulsie perfect coordonat dintr-o singură sursă, cu motoare, transmisii și axe motoare cu frecare redusă sunt alte puncte importante.
Intervale de întreținere de până la 120.000 de kilometri sau doi ani, echipe mobile de intervenție 24/7 și cea mai mare rețea de ateliere de service dedicate autocarelor din Europa sunt oferite de Omniplus. În plus, Omniplus On oferă o gamă largă de servicii digitale, inclusiv Omniplus Uptime, funcția de monitorizare permanentă a tuturor funcțiilor esențiale ale autocarului. Toate acestea sunt extrem de utile pentru minimizarea intervalelor de staționare din cauza defecțiunilor tehnice, pentru planificarea eficientă a vizitelor în atelier, precum și pentru păstrarea valorii de răscumpărare a vehiculelor.