Volvo Trucks a început să testeze vehicule care folosesc ”pile de combustie alimentate cu hidrogen”, firma suedeză susţinând că autonomia lor s-ar putea extinde până la 1.000 de kilometri, transmite CNBC.
Compania, cu sediul central la Göteborg, a declarat că realimentarea vehiculelor va dura mai puţin de 15 minute.
Programele pilot pentru clienţi sunt programate să înceapă în următorii câţiva ani, iar comercializarea este ”planificată pentru ultima parte a acestui deceniu”.
Pilele de combustie pentru vehicule vor fi furnizate de cellcentric, o societate mixtă cu Daimler Truck care a fost înfiinţată în martie 2021.
”Camioanele electrice cu pile de combustie alimentate cu hidrogen vor fi potrivite în special pentru distanţe lungi şi sarcini grele, care necesită energie”, a declarat Roger Alm, preşedintele Volvo Trucks.
Pe lângă vehiculele cu celule de combustibil cu hidrogen, Volvo Trucks – care face parte din Grupul Volvo – a dezvoltat şi camioane electrice cu baterii.
Electrificarea camioanelor grele destinate transporturilor pe distanţe lungi prezintă propriul set unic de dificultăţi.
Global EV Outlook pentru 2021 al Agenţiei Internaţionale pentru Energie a descris transportul pe distanţe lungi ca având nevoie de ”tehnologii avansate pentru încărcare de mare putere şi/sau baterii mari”.
Concurenţa în sector a crescut în ultimii ani.
Accentul acordat de Volvo Trucks asupra tehnologiilor cu emisii zero o va pune în competiţie cu companii precum Tesla şi partenerul de companie mixtă Daimler Truck, care dezvoltă camioane electrice.
La fel ca Volvo Trucks, Daimler Truck se concentrează atât pe vehiculele electrice cu baterie, cât şi pe vehicule pe hidrogen.
Într-un interviu acordat anul trecut la CNBC, Martin Daum, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler Truck, a fost întrebat despre dezbaterile între celula de combustibil electrică cu baterie şi cea cu hidrogen.
”Noi alegem ambele pentru că ambele… au sens”, a răspuns el, înainte de a explica cum ar fi adecvate diferite tehnologii în diferite scenarii.