Ca primul producător de camioane din lume care face acest lucru, Volvo introduce, acum, pe camioanele sale oțel produs fără resurse fosile. Oțelul este produs de către compania suedeză SAAB, iar camioanele grele electrice Volvo vor fi primele care îl vor include.
Oțelul de la SAAB este produs utilizând o tehnologie complet nouă, bazată pe hidrogen. Rezultatul este un impact climatic mult mai scăzut decât în cazul oțelului produs prin metode convenționale. O introducere la scară redusă a acestui oțel în producția de camioane grele electrice Volvo va începe în al treilea trimestru al anului 2022.
„Vom crește utilizarea materialelor produse fără resurse fosile pe toate camioanele noastre, pentru a le face neutre din acest punct de vedere nu numai în operare – ci și atunci când este vorba despre materialele din care sunt fabricate,” spune Jessica Sandström, Senior Vicepreședinte pentru Managementul de Produs la Volvo Trucks.
Primul lot de oțel produs cu ajutorul hidrogenului va fi utilizat pentru ramele de șasiu, coloana vertebrală a camionului, pe care sunt montate toate celelalte componente principale. Pe măsură ce disponibilitatea oțelului produs fără resurse fosile va crește, acesta va fi introdus și în alte zone ale camionului.
90% dintr-un camion Volvo poate fi reciclat
Astăzi, aproximativ 30% din materialele unui camion nou Volvo provin din materiale reciclate. Și până la 90% din camion poate fi reciclat, la sfârșitul duratei sale de utilizare.
„Ne străduim încontinuu să minimizăm și mai mult amprenta noastră climatică. Ne îndreptăm, de asemenea, către o mai mare circularitate, atât în cazul operațiunilor noastre, cât și al camioanelor pe care le producem,” spune Jessica Sandström.
Volvo Group colaborează cu SAAB în domeniul oțelului produs fără resurse fosile din 2021. Primul vehicul produs din astfel de oțel, a fost dezvăluit în premieră în octombrie 2021. Acest tip de oțel va fi o completare importantă a oțelului reciclat și a celui produs tradițional utilizate pe camioanele Volvo.
Volvo Trucks s-a angajat să respecte prevederile Acordului de la Paris și să obțină un nivel net de zero emisii cu efect de seră în lanțul valoric până cel târziu în 2040.