În 2016, SCANIA sărbătorește 125 de ani de existență. În 1891, o companie de construcții de vagoane cu capital privat, denumită Vabis a început activitatea. În 20 de ani, prin fuziunea cu altă firmă denumită Scania, a trecut la producția de vehicule.
Istoria SCANIA-VABIS a fost una tumultuasă, compania a trecut prin preluări ostile, crize financiare, a pierdut divizia SAAB de autoturisme, iar acum este parte a grupului Volskwagen.
De la începuturile sale din 1891 și până azi, Scania a avut o istorie interesantă:
1891: Compania Vabis, constructor privat de vagoane, se stabilizează în Södertälje și începe producţia de vagoane de marfă și de transport. 20 de ani mai târziu, fuzionează cu compania privată Scania, cu sediul în Malmö, a cărei activitate principală era construcţia de maşini și ia naştere Scania-Vabis.
1923: August Nilsson, designer Scania-Vabis, dezvoltă un motor cu patru cilindri. Puterea şi fiabilitatea motorului aduc un beneficiu major producției de camioane și autobuze.
1936: Scania-Vabis dezvoltă primul motor diesel, iar presa de specialitate este impresionată de rezultatele remarcabile obținute la teste. “Spre surprinderea mea, abia am putut auzit motorul”, relatează unul dintre jurnalişti. “Cu toate acestea, am simțit din plin efectul său când vehiculul a pornit ca o săgeată.”
1961: Scania-Vabis deschide prima linie de producție în afara Suediei, la Sao Bernardo do Campo, aproape de São Paulo, iar afacerea începe drumul spre succes în Brazilia.
1969: Ia naștere o legendă! Scania introduce motorizarea V8 de 14 litri pe motorul de 350 CP. Astfel, își face apariția cel mai puternic motor de camion din Europa, de la acea vreme și, confirmă filosofia Scania de a dezvolta motoare ce au cuplu ridicat la turații joase.
1980: Scania lansează Seria 2, prima gamă de autovehicule comerciale modulare.
1988: Se lansează Seria 3 și în anul următor câştigă premiul International Truck of the Year. Acum, Scania poate spune că oferă posibilitatea clienților de a-şi personaliza în totalitate camioanele.
1995: Este lansată Seria 4 și în anul următor caştigă din nou premiul International Truck of the Year.
2000: Camionul cu numărul un milion iese de pe linia de asamblare.
2003: Debutează competiţia Scania Young European Truck Driver. De atunci, au fost încoronați numeroși câștigători.
2009: Scania lansează Scania Touring, un autocar construit în parteneriat cu producătorul chinez Higer. Împreună cu Higer, Scania produce autobuze în China, pentru piața globală – un pas înainte pentru construcția de autobuze.
2010: Apare cel mai puternic motor din lume, impunătorul motor V8 de 730 CP, fără a face compromisuri privind eficientizarea consumului de combustibil.
2011: Scania introduce primul camion Euro 6 din Europa, cu 2 ani inainte ca acest standard să devină obligatoriu.
2013: Sunt lansate noile modele de camioane Streamline destinate transportului pe distanţe lungi.
2015: Scania livrează camionul cu numărul 150,000 conectat.
Scania contribuie la piaţa globală de transport sustenabil, oferind mai mult decât produse. Compania și-a extins gama de produse, oferă și servicii telematice și de protecție a mediului, dar și are cel mai interesant concurs de șofat din lume, unul destinat tinerilor șoferi.