La finala naţională a competiţiei „The Drivers’ Fuel Challenge” desfăşurată vineri, 1 iulie la Volvo Trucks Center Brasov a fost desemnat câştigătorul ediţiei din România. Cu un consum de 7,03l realizat într-un timp de 26 minute, pe un traseu de 22 km, Florin Olteanu de la compania Costi Trans a câştigat runda finală a competiţiei naţionale.
Costurile legate de combustibil reprezintă cel puţin o treime din costurile totale ale transportatorilor. Un motiv suficient de important pentru ca reducerea consumului sa fie o prioritate pentru Volvo Trucks, compania fiind, permanent, în cautarea de inovaţii care să optimizeze camioanele şi serviciile conexe! Începând cu anul 2011, Volvo Trucks a iniţiat competiţia The Drivers’ Fuel Challenge, având principal scop sublinierea importantei şoferului în economia de combustibil.
Dupa parcurgerea traseului de 22 km pentru care a fost alocat un timp de 26 minute, rezultatele măsurate cu Dynafleet au fost următoarele: pe primul loc Florin Olteanu (Costi Trans) cu un consum de 7,03l şi un timp de 26 minute, urmat de Cristian Chiorean (Costi Trans) cu un consum de 7,63l şi un timp de 26 minute si Aurel Tintea (Ebasto Com) cu un consum de 8,24l şi un timp de 25 minute.
“Consumul redus de combustibil este unul dintre atributele definitorii ale camioanelor Volvo, iar competiţia The Drivers’ Fuel Challenge vine să confirme acest lucru prin performanţele foarte bune reuşite de şoferii participanţi. Competiţia şi-a propus să demonstreze că un stil de conducere adecvat poate contribui la reducerea costurilor totale pentru operatori, în felul acesta fiind evidenţiată importanţa şoferului în reducerea consumului”, spune Sigurd Wandel, Director General Volvo Group Trucks Romania.
In cadrul ediţiei de anul acesta, au fost disponibile pentru companiile de transport, două variante de înscriere: prima, cea tradiţională, a constat în înscrierea participanţilor la unul din cele 6 centre Volvo Trucks pentru testarea abilităţilor de condus economic cu un camion FH, echipat cu IShift Dual Clutch, pe un traseu prestabilit, într-un interval anume de timp. Aceste etape de calificari locale s-au desfăşurat în oraşele: Bucureşti 3-14 mai, Braşov 3-7 mai, Timişoara 30 mai-4 iunie, Cluj 6-22 iunie, Constanţa 30 mai-8 iunie, Bacău 13-18 iunie.
A doua variantă a constat în monitorizarea consumului online prin intermediul sistemului Dynafleet. Aceasta s-a adresat companiilor de transport ce deţin camioane Volvo şi au abonament pentru serviciul Dynafleet activat. Stilul de condus al şoferilor a fost monitorizat pe o perioadă de 6 săptămâni, între 1 mai şi 12 iunie, în care au fost parcurşi minimum 10.000 km. Clasamentul şoferilor monitorizaţi online s-a realizat în funcţie de punctajul FES (Fuel Efficiency Score) măsurat cu sistemul Dynafleet, având la bază analizarea celor 4 grupe de indicatori cheie specifici stilului de condus economic, şi anume: anticipare şi frânare, utilizarea motorului şi a transmisiei, mers în gol şi supraviteză. Primii 10 şoferi care au înregistrat cele mai bune punctaje s-au calificat direct în finala naţională.
În cadrul finalei naţionale de la Brasov, au participat şoferii clasaţi pe primele 3 locuri în fiecare dintre cele 6 etape locale şi primii 10 şoferi calificaţi în urma monitorizării online a camioanelor Volvo FH, echipate cu Dynafleet. În total, ediţia din 2016 a competitiei The Drivers’ Fuel Challenge 2016″ a avut 450 participanti.
Camioanele folosite în concurs, atât în etapele de calificare cât şi în finala naţională au fost echipate cu inovatorul schimbător cu dublu ambreiaj, I-Shift Dual Clutch.
Astfel de transmisii sunt deja utilizate la autoturismele sport, dar Volvo Trucks este primul producător din lume care oferă o soluţie similară pentru vehiculele de mare tonaj produse în serie. I-Shift Dual Clutch este deosebit de eficient în transportul de cursă lungă, în condiţii care necesită numeroase schimbări de viteze, de exemplu, pe dealuri sau pe drumuri cu numeroase serpentine sau când deplasarea se face prin oraşe cu sensuri giratorii şi semafoare. Datorită schimbărilor de viteze fără întreruperi în transmiterea forţei de tracţiune, cuplul este menţinut, iar autocamionul nu pierde viteză în timpul schimbării treptelor. Pentru şofer, efectul constă într-o înaintare mai confortabilă şi mai eficientă pe drum.
Finaliştii prezenţi la Brasov au concurat în cadrul a două semifinale, fiind folosite 2 autocamioane Volvo FH de 500CP, optimizate pentru un consum cât mai redus. Pentru etapa finală, primii 2 câştigători de pe fiecare camion din concurs s-au întrecut pentru obţinerea titlului de campion naţional al condusului eficient, folosind un al treilea camion Volvo FH echipat cu motorul D13 de generaţie nouă. Acesta include numeroase îmbunătăţiri care contribuie la o eficienţă şi mai mare a consumului, şi anume adoptarea unor pistoane cu fricțiune redusă, un nou sistem turbo îmbunătățit, un raport de compresie mai înalt, o axă cu came optimizată și update-uri la nivelul software-ului.
„Volvo Trucks caută mereu zone cu potenţial de îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil. Este vorba despre filosofia de a utiliza fiecare îmbunătățire posibilă, fie ea mai mică sau mai mare. Spre exemplu, cu cele mai recente îmbunătăţiri, la nivelul motorizărilor și al aerodinamicii, șoferii vor conduce un camion și mai eficient. Insă, consumul eficient nu este determinat doar de performanţele camionului, prin echipamentele şi dotările care contribuie la reducerea acestuia ci, depinde în mare măsură şi de abilitatea de utilizare eficientă a acestora de către şoferi, pentru că, în cele din urmă, fiecare picatură contează.
Conceptul de Fiecare Picătură Contează este umbrela sub care se regăsesc toate produsele și serviciile pe care le oferim pentru a îmbunătăți eficiența consumului.”, spune Irina Marcov, Marketing Communication Manager.
Câştigătorul ediţiei din România a competiţiei The Drivers’ Fuel Challenge totodată, va reprezenta România la finala regională. Aceasta se va desfăşura în perioada 17-18 august la Hungaroring, Budapesta, finala la care vor participa toţi campionii naţionali din Regiune (Bosnia-Herţegovina,Bulgaria, Croaţia, Cehia, Macedonia, România, SerbiaSlovacia, Slovenia şi Ungaria.)