Compania de car-sharing Uber Technologies Inc a raportat adâncirea pierderilor în trimestrul doi din 2021, după ce a cheltuit mai mult pentru a-i atrage pe şoferi să revină pe platforma sa, transmite Reuters.
Firma cu sediul la San Francisco, al cărei nume a devenit sinonim cu conceptul de car-sharing, a suferit din plin de pe urma restricţiilor de deplasare adoptate în contextul pandemiei. În consecinţă, Uber a început să mizeze pe livrarea de mâncare şi cumpărături, un serviciu în vogă ca urmare a carantinei.
În trimestrul doi din 2021, Uber a înregistrat pierderi ajustate înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare de 509 milioane de dolari, extinzând pierderile cu aproape 150 milioane de dolari faţă de primele trei luni din acest an. Analiştii se aşteptau la pierderi trimestriale de 324,5 milioane de dolari.
De asemenea, compania i-a avertizat pe investitori că incertitudinile privind varianta Delta continuă să afecteze redresarea.
Dar directorul general al Uber, Dara Khosrowshahi, a afirmat că serviciul de livrare de mâncare va compensa potenţialul declin al serviciilor de ride-hailing iar evoluţiile din iulie sprijină încrederea companiei în rezultatele din semestrul doi din 2021.
Rezervările brute în trimestrul doi din 2021 au atins un nivel record, de aproape 22 miliarde de dolari, din ce în ce mai mulţi pasageri revenind la călătorii. De asemenea, au crescut comenzile pentru livrarea de mâncare.
În iulie, şoferii Uber au revenit pe platformă într-un număr mai mare iar compania se aşteaptă ca tendinţa să continue în următoarele luni, alături de nivelul ridicat al comenzilor pentru livrarea de mâncare.
Uber şi-a reafirmat obiectivul de a înregistra profit operaţional anul acesta şi a anunţat că-şi va reduce pierderile în trimestrul trei din 2021 la 100 de milioane de dolari.
Costurile şi cheltuielile totale au urcat cu peste 57% în perioada aprilie-iulie 2021, la 5,12 miliarde de dolari.
Divizia de livrări a Uber, care include Uber Eats, şi-a atenuat pierderile trimestriale şi a şi-a dublat rezervările brute faţă de anul trecut. Per ansamblu, compania a raportat venituri de 3,9 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2021, depăşind estimările analiştilor, de 3,75 miliarde de dolari.
Uber este o aplicaţie care conectează pasageri şi şoferi în mai mult de 70 de ţări din toată lumea, în peste 10.000 de oraşe. Pe partea transportului de călători, atât Uber cât şi analiştii mizează pe o relansare puternică în 2021, în special graţie campaniilor de vaccinare şi a speranţelor legate de o relansare veritabilă a deplasărilor profesionale şi personale.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii şi până acum nu a înregistrat niciodată profit anual. Pe ansamblul anului 2020, Uber a înregistrat pierderi de 6,768 miliarde de dolari, cu 20% mai puţin faţă de cele de 8,5 miliarde de dolari din 2019.
Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015 şi este acum disponibil în 12 oraşe: Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi, Piteşti, Ploieşti, Oradea şi Brăila, cu planuri de extindere în ţară în viitorul apropiat.