Directorul general al grupul danez Maersk, Soren Skou, a anunţat că se aşteaptă ca performanţa “excepţional de solidă” din primul trimestru să continue şi în restul anului, pe fondul cererii ridicate de containere de transport maritim din China către SUA, transmite Reuters.
Maersk este cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume.
“Cererea solidă, cauzată de blocaje şi de deficitul de capacitate şi de echipamente, a dus la un nivel ridicat record al tarifelor de navlosire”, a explicat Soren Skou. Aceşti factori au determinat Maersk să-şi revizuiască în creştere estimările anuale privind profitul înainte de taxe şi dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) la 13 – 15 miliarde de dolari, de la 8,5 – 10,5 miliarde de dolari. De asemenea, compania a îmbunătăţit previziunile privind creşterea cererii de containere pe plan global la 5 – 7%, de la 3 – 5%.
“Ne aşteptăm acum ca actualele evoluţii să dureze până în trimestrul patru din 2021. Pandemia continuă să afecteze industria, redresarea economiei fiind însoţită de dificultăţi operaţionale semnificative”, a declarat Skou.
Veniturile Maersk au crescut cu 30% în primul trimestru din 2021, în timp ce profitul operaţional s-a dublat, la patru miliarde de dolari.
Compania a accelerat actualul program de răscumpărare de acţiuni, de 1,6 miliarde de dolari, şi a anunţat lansarea unui nou program de răscumpărare de acţiuni, de cinci miliarde de dolari, până în 2023.
Importurile din Asia în America de Nord au crescut cu 40% în primul trimestru din 2021. Pentru a fi descărcate, navele care transportă containere aşteaptă acum 16 zile în apropierea portului Los Angeles. “Aceste evoluţii cauzează probleme imense clienţilor noştri şi va mai dura până se va rezolva problema”, a avertizat şeful Maersk. Acesta a adăugat că firma a pus deoparte bani pentru a achiziţiona mai multe containere dar nu intenţionează să comande mai multe vase.