Bobina de inducție o este sursă de înalta tensiune necesară pentru a produce o scânteie, care declanșează procesul de ardere într-un cilindru.
Este parte a sistemului de aprindere și transformă voltajul bateriei într-unul mult mai mare, de mii de volți, necesar pentru crea scânteie în bujiile care aprind combustibilul. Rolul sistemului de aprindere într-un motor pe benzină este de a genera curent de înalta tensiune, apoi transferandu-l către bujie, unde între electrozii săi se produce scânteia care inițiază procesul de ardere a amestecului în cilindrul motorului.
Anumite bobine au un rezistor interior, în timp ce altele se bazează pe un cablu rezistor sau un rezistor electric ce limitează curentul ce vine dinspre bateria de 12 volți a mașinii. Bobina de aprindere cu rezistor interior este formată din înfășurări din sârmă de cupru. Un curent de joasă tensiune curge prin înfășurarea primară, inducând curent în înfășurarea secundară cu tensiunea pentru a crea o scânteie cu energia necesară la bujie.
Sunt diferite tipuri de bobine, pentru diferite tipuri de mașini și motoare, gama fiind foarte variată. Spre exemplu, bobina de inducție BERU 12V este destinată mașinilor Ford cu motoare V6 precum Cougar și Mondeo Mk 3.
De obicei, bobinele de aprindere se defectează că urmare a uzurii. Acestea au nevoie de înlocuire atunci când funcționarea motorului devine instabilă, există o scădere notabilă a puterii, observați probleme de accelerare. În unele cazuri o bobină defectă poate cauza oprirea motorului.
Că urmare a funcționarii normale sau a defecțiunilor bujiilor, înfășurările bobinei se pot arde, necesitând înlocuire. Procesul de înlocuire a bobinei este destul de simplu, se deconectează cablul de alimentare și a cablului de înalta tensiune, după care se demontează.
Bobina de inducție defectă prezintă o serie de simptome destul de clare. Dintre simptomele cele mai evidente pe care le include fac parte erorile motorului și o putere scăzută mai ales la vitezele mai mari.
Din fericire bobina de inducție defectă prezintă o serie de simptome care pot fi ușor de recunoscut mai ales dacă beneficiați de instrumentele potrivite pentru testare.
Când lucrați la sistemul de aprindere, aveți grijă să nu fiți expus la tensiuni foarte mari. Este esențial să va amintiți să scoateți cheile de contact înainte de a începe orice lucrare.
După montarea unei noi bobine, porniți motorul și verificați dacă sistemul de aprindere funcționează corect. În unele mașini, poate fi necesar să conectați un computer de diagnostic pentru a șterge din memoria calculatorului codul de eroare asociat cu defecțiunea vechii bobine de aprindere.