Putem uita odată pentru totdeauna de anvelope dezumflate și de schimbat roata pe marginea drumului. Oamenii de știință au dezvoltat un material prin care anvelopele se pot repara singure în urma unei puncții, într-o perioadă scurtă de timp.
Deși cuiele sunt mici și nesuferite, acestea pot avea un impact imens asupra mașinii tale și îți pot distruge pentru totdeauna anvelopele. Dacă ai ghinionul să treci peste ele, tot aerul din anvelopa se pierde imediat și se va dezumfla creându-ti numai neplăceri. Poți schimba anvelopa dezumflată cu una de rezervă dar la final va trebuie să o schimbi pentru că de multe ori va fi distrusă definitiv.
Ce sunt anvelopele autosigilante?
Anvelopele autosigilante conțin un strat interior de material de etanșare de-a lungul benzii de rulare. Dacă un cui sau alt obiect străin găurește anvelopa, stratul de etanșare închide gaura pentru a împiedica scurgerea aerului, iar anvelopa rămâne umflată. Astfel încât în cazul unei puncții, dacă anvelopele sunt autosigilante vei putea merge în continuare cu mașină fără să mai schimbi roata cu una de rezervă.
Cum se vulcanizează o anvelopă autosigilantă?
În timpul procesului de vulcanizare se adaugă sulf și cauciuc. Folosind o temperatură cuprinsă între 120 și 160 ° C, moleculele de cauciuc și sulf se leagă între ele. Făcând acest lucru, cauciucul devine mai durabil și va fi transferat de la un plastic la o stare elastică – o caracteristică necesară pentru anvelopele moderne. Dar aceste legături nu pot fi restabilite atunci când sunt rupte, astfel încât nu există nici o modalitate de a le repara pentru o utilizare pe termen lung.
Pentru a evita acest lucru, oamenii de știință modifică chimic cauciucul pentru a obține același nivel de durabilitate și elasticitate care ar fi fost realizat prin vulcanizare. O anvelopă deteriorată, fabricată din acest compus ar putea fi utilizată din nou într-o săptămână, chiar mai rapid când se adaugă căldură pentru a accelera procesul.
Care sunt cele mai cunoscute anvelope autosigilante?
În trecut, mai mulți producători de anvelope au creat modele care se repară singure atunci când sunt avariate. Se presupune că aceste modele îmbunătățesc siguranța rutieră, deoarece o anvelopă perforată poate duce cu ușurință la o explozie care scade manipularea mașinii în mod dramatic, mai ales la viteză mare.
Producătorul german Continental folosește un strat vâscos sub banda de rulare. Când straturile exterioare sunt deteriorate, masa este capabilă să umple complet găurile. Se presupune că aceasta va deveni o soluție permanentă, așa că nu trebuie să îți schimbi anvelopele după un timp.
O abordare similară va deveni un standard nou în fiecare anvelopă Michelin. În interiorul anvelopei, un compus de cauciuc lipicios asigură umplerea găurilor pentru a nu lăsa să scadă presiunea aerului.
Care sunt avantajele folosirii anvelopelor autosigilante?
- Materia care etanșează anvelopa în caz de puncție este doar un strat din interiorul unei anvelope convenționale, iar rulajul nu este afectat.
- În timp ce un sistem de monitorizare a presiunii TPMS în anvelope este util, anvelopele auto-sigilante pot fi utilizate pe vehicule care nu sunt echipate cu acest tip de sistem.
- Nu au nevoie de o jantă specializată sau de un echipament special pentru a le monta.
- Le poți amesteca cu anvelope convenționale pe un vehicul.
Deși nu sunt atât de populare în rândul șoferilor, anvelopele autosigilante permit circulația mai sigură pe șosea și pot preveni multe accidente. Este doar o chestiune de timp până când aceste tehnologii vor deveni standard în lume și vor deveni Original Equipment pe multe din vehicule.