Șoferii de pe mijloacele de transport public ale STB sunt obligați să poarte uniforme începând cu data de 1 iulie. Uniformele au costat 3,7 milioane lei, iar majoritatea au fost deja distribuite șoferilor. Hazem Kansou, directorul STB spune că decizia a fost luată ca urmare a sesizărilor venite de la călători despre șoferi care veneau la muncă cu șlapi, maiou și pantaloni scurți. Cine nu poartă uniforma, nu iese în traseu, spune directorul STB. Valer Ciobănescu, șofer STB și sindicalist, spune că mai mulți vatmani și șoferi sunt nemulțumiți de faptul că uniformele sunt groase și incomode, iar o parte din cabine nu sunt dotate cu aer condiționat. Acesta spune că prioritatea STB era să cumpere piese de schimb, nu uniforme.
”Am luat această decizie ca urmare a multor reclamații, anumiți conducători și manipulanți vehicule nu erau îmbrăcați adecvat, veneau cu șlapi, pantaloni scurți, maiou. Noi avem prevăzut în regulamentul intern că nu au voie să vină îmbrăcați așa. Atunci am hotărât, dacă tot erau achiziționate acele costume, să fie și purtate începând cu data de 1 iulie, ca să ajungă la toate autobazele și depourile. Majoritatea au fost deja împărțite, din ce știu eu au fost date peste tot, dar nu am certitudinea că au ajuns chiar la toată lumea. Cine nu are uniforma, începând cu 1 iunie, nu intră pe traseu. Nu sunt amenzi, dar nu le va conveni din punct de vedere financiar să nu intre pe traseu. Dar să știți că foarte mulți o poartă de când au primit-o, de săptămâna trecută”, a explicat pentru directorul STB, Hazem Kansou.
Uniforma este compusă dintr-o cămașă gri, cu mânecă scurtă și un costum de culoare închisă, negru sa bleumarin. ”De încălțat, se poate încălța fiecare cu ce dorește, dar presupun că nu o să poarte nimeni șlapi la costum”, spune directorul STB.
Valer Cibănescu, șofer STB și sindicalist, spune că uniformele sunt foarte groase, iar în condițiile în care multe cabine STB nu au aer condiționat, sunt greu de purtat. Acesta spune că pentru vatmani, purtarea uniformei este obligatorie de pe 22 iunie.
”Deocamdată decizia este obligatorie pentru tramvaie, trebuia pusă în aplicare începând cu 1 iulie, nu de pe 22, este un abuz. Nu zic că nu sunt bine venite, dar sunt incomode în anumite situații, vara sunt foarte călduroase și dau o stare de disconfort, mai ales în mijloacele de transport fără aer condiționat. Dacă se apleacă peste volan șoferul, nu sunt elastice și se tensionează la spate, la umeri, fiindcă sunt cambrate, nu oferă confort. Nu sunt din bumbac, au 60% lână și 40% poliester. Mai este o problemă, o parte dintre colegi nu suportă pantofii și nu pot merge cu adidași la costum. O altă problemă este că s-au dat doar două perechi de pantaloni, două cămăși și un sacou și șoferii nu au timp să le spele. La locul de muncă nu avem vestiare, mergem cu transportul public, transpirăm, nu avem unde să ne schimbăm la muncă”, a declarat Valer Ciobănescu.
Acesta spune că uniformele nu erau o prioritate pentru STB și reclamă faptul că sunt fabricate în Turcia.
”Uniformele nu erau o prioritate pentru STB ci piesele de schimb care nu mai vin și în ultimii 2 ani situația este mai gravă ca acum 4 ani. De anul trecut sunt probleme, că nu au fost bani. Uniformele sunt de la o firmă din Turcia, sunt aduse prin intermediar, nu sunt făcute la noi în țară, sunt în trend cu achiziția de autobuze, troleibuze, toate drumurile duc la turci”, a mai spus Ciobănescu.