Chimia, fizica și ingineria se reunesc într-un produs excepțional pentru a ne oferi călătorii sigure și confortabile tot timpul anului. În timp ce modelele variază în funcție de produs și producător, o anvelopă medie conține mult peste 100 de componente diferite. Anvelopele pot include cauciuc natural, cauciuc sintetic, oțel, nailon, silice (derivat din nisip), poliester, negru de carbon, petrol etc.
Combinația de ingrediente utilizate de diverși producători duce la caracteristici diferite de performanță pentru fiecare anvelopă de pe piață.
Materialele utilizate de fiecare producător de anvelope sunt alese cu ajutorul tehnologiei în funcție de anotimp, caracteristici și funcționalitate. Anvelopele de iarnă trebuie să reziste la temperaturi foarte scăzute și drumuri acoperite cu zăpadă și gheață, anvelopele de vară trebuie să reziste la temperaturi foarte mari și la acvaplanare, iar anvelopele all season trebuie să ofere performanțe decente în toate anotimpurile. Toate componentele din anvelopă lucrează impreuna pentru a crea un produs remarcabil.
Componentele anvelopelor sunt asamblate ca un puzzle și modelate împreună în procesul de producție, ceea ce face ca elementele anvelopelor și compușii de cauciuc să lucreze împreună pentru a crea un produs singular, deosebit. Funcția principală a sistemului de centuri este de a oferi stabilitate zonei de rulare a anvelopei, ceea ce contribuie la uzură, manipulare și tracțiune. Sistemul de curele funcționează, de asemenea, la unison cu flancul și banda de rulare a anvelopei.
Banda de rulare este probabil cea mai importantă si mai eficienta parte a anvelopei, fiind partea care pune vehiculul în contact cu solul si care păstrează aderența la suprafața de rulare. Banda de rulare îmbunătățește tracțiunea, frânarea și manevrarea, mărind durabilitatea întregului pneu. De asemenea poate influența confortul în timpul călătoriilor, nivelul de zgomot produs și nivelul de consum al carburantului.
Flancul este conceput pentru a rezista la tăiere, erodare, capriciile vremii și crăpare fiind realizat dintr-un strat de cauciuc ce protejează parțile exterioare ale anvelopei.
Blocurile sunt fragmente prezente pe banda de rulare pentru a ajuta anvelopa să aibă o tracțiune bună. Sunt făcute pentru a avea aderență pe orice tip de suprafață, asfalt, noroi, apă, pietriș sau zăpadă.
Centura este realizată din oțel și este amplasată în jurul anvelopei pentru a-i mări rezistența și rigiditatea.
Pliurile formează scheletul anvelopei fiind realizate din fibre țesute între ele, acoperite cu cauciuc pentru a oferi flexibilitate anvelopei.
Carcasa absoarbe șocurile și limiteaza presiunea susținând sarcina anvelopei fiind compusă din pliuri de nailon.
Talonul este realizat dintr-un oțel foarte rezistent ce este acoperit cu cauciuc pentru a crea o etanșare impermeabilă la aer între anvelopă și janta roții.
Întăritura anvelopei este banda de cauciuc care crește rigiditatea zonei talonului micșorând șansele să se deformeze.
Călcâiul anvelopei este muchia rotunjită de la exteriorul talonului.
Căptușeala interioară este un amestec din cauciuc ce asigură trecerea de la inelul metalic către flancul anvelopei.
Anvelopele sunt una dintre cele mai importante componente ale unui vehicul. Nu numai că suportă greutatea vehiculului pe care sunt montate, ci oferă și tracțiune, manevrabilitate și confortul la mers. Pentru a fi mereu in conditii bune de drum, anvelopele trebuie sa fie periodic verificate la un service auto specializat. Anvelopele sunt realizate cu cea mai mare precizie pentru ca noi să fim mereu în siguranță!