AutoReport.ro a realizat în premieră pentru România, un test cu noul Ford Tourneo Courier. Am preluat mașina de când avea 600 de kilometri pe bord pentru a demonstra că aceasta este o mașină de famillie ideală și nu numai atât.
În primul rând, folosindu-ne de experiența de la Truck & Van recomandăm această mașină pentru curierat, dar și pentru afaceri mici. Spațiul interior este imens, rivalizând cu van-uri chiar dintr-o clasă superioară.
Vehiculul de pasageri Ford de dimensiuni mici oferă mult spaţiu pentru bagaje şi pasageri, cu un volum al portbagajului de 708 litri cu toate scaunele în poziţie normală – cu 60 de litri mai mult decât competitorii săi direcţie – şi un acces excelent la scaunele din spate prin intermediul portierelor glisante duble.
Compartimentul spate este dotat cu scaune rabatabile în proporţie de 60/40 cu un mecanism de rabatare facilă, oferind un spaţiu de 1.656 litri atunci când scaunele sunt rabatate, suficient pentru echipamente sportive voluminoase sau echipamente de campare. Accesul spre partea din spate a habitaclului este facilitat de uşile spate glisante care sunt cu 30 mm mai late decât la competitorii direcţi.
La toate acestea se adaugă un design foarte plăcut și modern. Partea față amintește de Fiesta, subcompacta cu care împarte platforma, iar silueta mașinii s-a îndepărtat mult de stilul plicticos al utilitarelor.
Noul vehicul este construit pe cea mai recentă platformă globală Ford de dimensiuni mici – identică cu cea a modelelor Fiesta şi B-MAX – iar şasiul a fost ajustat pentru a asigura o dinamică de conducere de top în clasa sa.
Am testat această mașină și putem spune că este ușor de manevrat și agilă. Sub capotă are un motor de 1 litru EcoBoost (produs, cel mai probabil la Craiova) care oferă o putere de 100 CP. Aceasta este cuplată la o cutie manuală cu 5 trepte bine etajată. Cuplul maxim al acestui motor este de 170 Nm.
Direcția este destul de precisă, dar virajele trebuiesc luate la vitezele legale pentru că avem de-a face cu un vehicule destul de înalt. Suspensiile contribuie destul de mult la confortul acestei mașini, amortizând foarte bine denivelările drumurilor cu care deja ne-a obișnuit Bucureștiul de după deszăpezire.
La interior, noul Tourneo Courier oferă o calitate bună pentru segmentul B în ceea ce privește materialele folosite și finisajele. Gama de soluţii de stocare include o consolă centrală mare, în care pot încăpea documente A4 şi laptopuri mici, un raft de stocare la nivelul capului pe întreaga lăţime a cabinei şi un sertar sub scaunul pasagerului din faţă. Noua şi unica opţiune MyFord Dock permite stocarea, montarea şi încărcarea unor dispozitive mobile precum telefoane şi sisteme de navigaţie.
Clienţii pot comanda tehnologii inteligente precum Rear View Camera, un sistem de navigaţie integrat cu card SD şi Ford SYNC cu Emergency Assistance. Tehnologia ce va permite şoferilor să îşi controleze aplicaţiile lor favorite de pe telefoanele inteligente prin intermediul comenzilor vocale – Ford SYNC cu AppLink – va fi introdusă în cursul anului 2014.
Noul Tourneo Courier este primul din segmentul său care oferă un sistem complet de reţinere standard, ce include airbag-uri cortină şi pentru genunchi şi tehnologii avansate precum Tyre Pressure Monitoring (monitorizarea presiunii din anvelope). Sistemul cu comandă vocală Ford SYNC cu Emergency Assistance (asistenţă de urgenţă) este disponibil pentru a-i ajuta pe pasageri să apeleze serviciile locale de urgenţă în cazul unui accident.
Tourneo Courier introduce o gamă largă de funcţii de siguranţă în segmentul său, precum airbag-uri cortină, airbag-uri pentru genunchi şi avertismente de prindere a centurii de siguranţă pentru locurile din al doilea rând. Acestea fac parte dintr-un sistem de reţinere standard complet, care mai include airbag-uri pentru şofer, pasageri şi laterale, la nivelul toracelui, precum şi puncte de ataşare pentru scaunele de copil ISOFIX.
Tourneo Courier oferă de asemenea funcţiile Speed Limiter, Tyre Pressure Monitoring și Electronic Stability Control.
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost
0-100 km/h: 12,3 secunde
Viteza maximă: 173 km/h
L/l/î: 4.157/1.976/1.723
Masă proprie: 1.190 kg
Volum portbagaj (l): 437
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 100 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 170 la 1.400 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte