Truckandvan.ro a primit vizita unui invitat special care a venit tocmai din Franța. Este vorba despre camionul Renault Trucks T High 480 Comfort, o ediție specială bazată pe comfort și eficiență pe care am testat-o pe A1 și drumurile din jurul Bucureștiului.
Toată gama este echipată standard cu transmisia automatică Optidriver care are un nou management de schimbare a vitezelor. Aceasta lucrează foarte bine împreună cu sistemul predictiv de cruise control Optivision, conectat la GPS. Aceasta face posibilă adoptarea unei trepte de viteze, a unei accelerații și a unei viteze corespunzătoare traseului urmatAtunci când rulezi în pantă, de exemplu, sistemul va profita cât se poate de mult de inerția vehiculului. Atunci când ajunge în punctul cel mai înalt al rampei, vehiculul va rămâne în cea mai economică treaptă de viteză, deoarece știe că urmează o pantă. În timpul fiecărei călătorii, sistemul înregistrează traseul, nu numai pentru camionul respectiv, ci și pentru toate celelalte camioane echipate cu Optivision care au urmat un itinerariu similar. Se pot obține, astfel, economii de combustibil încă de prima dată când un camion parcurge o anumită rută, dacă un altul echipat cu acest sistem a parcurs-o anterior. Cu pachetul Fuel Eco+, care combină pachetul Fuel Eco (mod de limitare a puterii, eco-cruise control cu sistem Optiroll, compresor de aer decuplabil, pompă de direcție cu flux variabil și sistem de oprire automată a motorului) cu Optivision, transportatorii pot reduce consumul acestor vehicule cu până la 5%.
Această versiune a gamei T de la Renault Trucks T oferă, un pachet aerodinamic (cu acoperiș ajustabil și deflectoare laterale, extensii ale ușilor, dar și alte protecții aerodinamice laterale). Acest pachet facilitează camionului un contact mai ușor cu aerul. Camionul mai are în Fuel eco-pack mai multe tehnologii: eco-cruise control cu Optiroll, un compresor de aer care se poate dezangaja, o pompă pentru servo-direcție variabilă, mod care reduce o parte din puterea motorului atunci când nu este nevoie de ea și sistem de oprire automată a motorului. Camionul poate rula cu viteza maximă de 90 kilometri pe oră. Parbrizul are un unghi de înclinație de 12 grade, ceea ce ajută foarte mult la aerodinamică.
În plus, sistemul de Cruise Control Adaptiv, arată distanța până la vehiculul din față, dar și arată în bord viteza celorlalte autovehicule care rulează înaintea camionului.
Putem spune că T High 480 este un camion confortabil din punctul de vedere al manevrabilității și nu numai. Chiar și încărcat, acest ansamblu nu duce lipsă de putere, mai mult, consumul de combustibil a fost unul minimal.
Cabina lată de 2,5 metri este mai spațioasă, mai confortabilă și are spațiu de odihnă mai mare cu spațiu refrigerat. De asemenea, în cabina T High putem găsi un al doilea pat care se trasformă foarte repede în spațiu de depozitare la nevoie.
Cabina este foarte confortabilă și oferă toate cele necesare șoferului pentru un mediu de lucru, dar și de odihnă perfect. Avem foarte multe dotări pentru confort – aer condiționat cu comandă electronică, sistem de filtrare a aerului, sistem prin care alegi cum este iluminată cabina, prize de 12v și 24v sockets, chiar și un sistem cu două baterii care fac mai simplă misiunea sistemelor de susținere a confortului la bord.
Modelul T este configurat pentru a integra Optifleet, soluția de management de flotă a francezilor. Ba chiar datele culese de sistem ajută camionul la rulare, cutia de viteze ținând cont de acestea atunci când schimbă treapta de viteză. Astfel, avem de-a face cu un lanț cinematic inteligent și intuitiv care știe deja topografia drumurilor pe care rulăm.
Renault Trucks T High 480 Comfort ne-a dovedit nu numai că este confortabil, dar se conduce ușor și este și eficient, indiferent de misiunea care i se dă. Pentru un test cât mai apropiat de realitate, ansamblul cap-tractor și semiremorcă cântărea puțin peste 40 de tone. În ciuda acestei încărcături, camionul și-a dovedit eficienta în testele efectuate în jurul Bucureștiului, acolo unde am reușit să ne plimbăm cu acest camion.