În portul Göteborg din Suedia, 40 de containere pline cu piese de schimb Volvo sunt așezate pe 20 de remorci, formând un autotren cu o lungime de 300 de metri. Împreună cu autocamionul, acestea cântăresc nu mai puțin de 750 de tone. Provocarea este cu adevărat impresionantă: un Volvo FH16, tractând această sarcină totală de 750 de tone, trebuie să pornească de pe loc și să parcurgă o distanță de 100 de metri.
„Transmisia I-Shift cu trepte de forță oferă o tracțiune de pornire care nu se poate compara cu cea oferită de vreun alt autocamion de pe piață, produs în serie. Noile rapoarte ale treptelor de forță fac posibil transportul unor încărcături extrem de mari, pornirea pe terenuri dificile și rularea la viteze reduse, de până la 0,5 km/h. În mod normal, pentru încărcături extrem de grele, sunt folosite autocamioane construite special, dar acum am utilizat un Volvo FH16 cu un lanț cinematic venit direct din fabrică”, a spus Peter Hardin, Manager de produs la Volvo Trucks, pentru modelele FM și FMX.
Autocamionul Volvo FH16 utilizat în test este echipat cu transmisia I-Shift cu trepte de forță și cu cele mai puternice punți din gama normală de produse Volvo. Autocamionul este condus de către Magnus Samuelsson, fostul deținător al titlului „Cel mai puternic om din lume”.
„Există puține lucruri care oferă senzația de a înfrunta și a câștiga o provocare la adresa propriilor tale limitări fizice. De-a lungul anilor, m-am confruntat cu mai multe provocări dure, dar aceasta este cea mai mare greutate cu care am avut de-a face în toată viața mea”, a afirmat Magnus Samuelsson.
Alături de el, se află experimentatul jurnalist specializat în autocamioane, Brian Weatherley.
„Este impresionant faptul că Volvo Trucks a dezvoltat o transmisie automatizată care poate transporta o sarcină maximă în combinație de 325 de tone. Dar a gestiona peste 700 de tone GCW* cu ajutorul unui singur autocamion obișnuit este de-a dreptul uluitor. În cei 30 de ani de jurnalism, nu am văzut niciodată ceva asemănător”, mărturisește Brian Weatherley.
*sarcină maximă în combinație
Specificația tehnică a autocamionului
- Volvo FH16 de 750 CP în configurație standard, echipat cu cele mai puternice punți Volvo din gama de produse standard
- Pentru a gestiona presiunea de pe puntea motoare, placa de sub șaua de cuplare a trebuit ranforsată.
Cum a fost organizată provocarea
- Înainte de realizarea testului, a fost necesară adoptarea mai multor măsuri de siguranță. De exemplu, elementele de cuplare dintre cele 20 de remorci au fost verificate minuțios, iar presiunea aerului din toate cele 204 de anvelope a fost reglată fin.
- Cele 40 de containere au fost încărcate pe remorci, fiind așezate câte două, unul peste altul.
- Însumate, autocamionul, remorcile și containerele au avut o masă totală care a depășit 750 de tone.
- Pentru a obține suficientă aderență între anvelope și suprafața drumului, deasupra punților motoare a fost așezată o încărcătură de 40 de tone.
Autocamionul a transportat acest ansamblu pe o distanță de 100 de metri.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU?controls=0&w=640&h=360]