În total, trei camioane electrice rulează pe străzile din München pentru producţia uzinei. Reducerea emisiilor CO2 cu aproximativ 82 de tone datorită utilizării camioanelor electrice.
BMW Group începe utilizarea a trei camioane electrice pentru operaţiunile de logistică ale principalei uzine BMW Group. Toul a început cu un prim camion electric de 40 de în 2015. Prin utilizarea acestor camioane electrice, compania reduce emisiile CO2 cu aproximativ 82 de tone pe an. utilizate pe drumurile publice din zona metropolitană München.
Camioanele sunt o dezvoltare specială a parteneriatului BMW Group cu ARS Altmann AG şi SCHERM Group şi răspunde problemei speciale a fabricii BMW Group din München, aflată acum în centru oraşului. Transportul realizat cu camioane electrice de mare tonaj asigură deplasări cu emisii zero şi zgomot minim în zona urbană, ceea ce reduce impactul pe care fabrica îl are asupra mediului. În plus, utilizarea camionului electric în zonele urbane, la viteze mici şi pe distanţe scurte, s-a dovedit deja pentru BMW Group o soluţie logistică viabilă.
Cu primul său camion electric, furnizorul de servicii de logistică ARS Altmann AG transportă automobilele noi pe un traseu de 15 kilometri prin München: pe drumul său din Garching, localitate din nordul Münchenului, către BMW Welt, camionul este încărcat cu maşinile ce urmează a fi livrate clienţilor; la întoarcere, transportă automobilele finisate de la uzina BMW la Garching, pentru a fi ulterior transferate către reţeaua de vânzări din Europa. O caracteristică specială a noului camion electric este semiremorca acoperită.
SCHERM Group este partener al BMW Group de peste doi ani, cooperând în problemele de logistică sustenabilă a oraşului. Cele două companii sunt foarte mulţumite de experienţele dobândite prin utilizarea primului camion electric, care s-a dovedit foarte fiabil de la punerea lui în funcţiune în iulie 2015. La o viteză maximă de 40 km/h, camionul electric acoperă, de opt ori pe zi, traseul dintre centrul de logistica SCHERM şi uzina BMW Group din München, asigurând o reducere anuală a emisiilor cu circa 48 de tone CO2 în comparaţie cu un camion convenţional. Odată cu cel de-al doilea camion, firma de logistică livrează acum componente de automobile din centrul său de aprovizionare din Karlsfeld, aflat la 12 kilometri de oraş, către uzina din München. La o viteză maximă de 64 de km/h, noul camion electric are o autonomie de
aproximativ 160 de kilometri.
Alături de reprezentanţii ARS Altmann AG, SCHERM Group şi BMW Group, Kurt Kapp, directorul de dezvoltare a afacerilor al Municipalităţii München, a pus în funcţiune oficial cele două camioane noi: “Tema reducerii emisiilor CO2 este mai relevantă ca niciodată. Prin urmare, suntem încântaţi că BMW Group, împreună cu furnizorii de servicii de logistică, îşi extinde flota de camioane electrice şi contribuie la reducerea emisiilor în oraşul München”, a declarat Kapp. “Avem nevoie de concepte logistice inovatoare şi sustenabile pentru a proteja sănătatea cetăţenilor şi, în acelaşi timp, pentru a permite producţia viitoare în oraş.”
Datorită combinaţiei de energie verde şi propulsii alternative, camioanele electrice de 40 de tone sunt fără emisii, silenţioase şi nu generează aproape nici o poluare cu particule. Comparativ cu camioanele cu motorizare diesel, cele trei camioane electrice economisesc anual 82 de tone CO2. Acest lucru este echivalent cu distanţa pe care un BMW 320d ar parcurge-o atunci când merge de aproape 20 de ori în jurul lumii, în jur de 800.000 de kilometri. În funcţie de utilizare, bateriile camionului au nevoie de trei până la patru ore pentru a se încărca. Când sunt încărcate complet, fiecare camion electric are o autonomie de până la 160 de kilometri.
Prin strategia NUMBER ONE > NEXT, BMW Group a acordat prioritate mobilităţii electrice, digitalizării şi condusului autonom ca tehnologii ale viitorului. În acest sens şi pe baza rentabilităţii sale durabile, compania întăreşte Germania ca principal vector al mobilităţii şi al tehnologiilor de mâine. Mobilitatea urbană – iar pentru Grupul BMW, acest lucru include şi logistica şi transportul urbane – este un subiect cu un mare potenţial viitor. De la sfârşitul anului 2013, brandul BMW i reprezintă concepte vizionare de automobile, servicii de mobilitate conectată şi o nouă înţelegere a conceptului premium, care se concentrează puternic pe dezvoltare durabilă.
Uzina BMW Group din München – uzina principală a BMW Group
Grupul BMW Plant Munich este principala uzină a BMW Group. Acesta îmbină excelenţa în inginerie şi forţa inovatoare cu pasiunea pentru marca BMW şi companie printre cei aproximativ 8.000 de angajaţi din peste 50 de ţări. Uzina este situată în partea de nord a oraşului München, în imediata vecinătate a sediului central al companiei, a Muzeului BMW, a BMW Welt şi a centrului de cercetare şi inovaţie FIZ. Uzina BMW Group din München produce automobile şi motoare încă din 1922.
În prezent, până la 1.000 de automobile sunt produse zilnic la uzina BMW Group din München, printre care BMW Seria 3 Sedan, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupé şi BMW M4 Coupé. În 2016, uzina a produs un total de 216.761 de automobile. În plus faţă de producţia de bază de automobile, producţia de motoare a fost, de mai mulţi ani, o competenţă de bază a uzinei BMW Group din München de mulţi ani. În 2016, uzina a produs 560.492 de trenuri de rulare. Gama de motoare include motoare pe benzină cu trei, patru, opt şi 12 cilindri, motoare diesel cu şase cilindri BMW şi motoare cu opt cilindri, de înaltă performanţă, pentru modelele BMW M.