AutoReport.ro a fost în Slovacia la invitația Renault Trucks și a echipei MKR Technology pentru a vedea ce calități au camioanele cu care echipa cehă participă la celebrul raliu Dakar. Camioanele Sherpa și K ne-au înspăimântat și entuziasmat deopotrivă pe traseul de hard offroad pregătit de specialiștii cehi.
Renault Trucks și MKR nu sunt la prima colaborare, echipele se mai aliniază la start împreună și în Truck Racing. Parteneriatul pentru Dakar a fost început încă din 2010, iar vehiculele pe care le-am încercat au participat la Dakar 2017, ediție care s-a desfășurat la începutul acestui an. La Dakar au concurat 3 vehicule: o Sherpa și un K520 parte a echipei Mammoet Rallysport și un K520 al echipei Riwald. Noi am testat primele două vehicule pe un teren apropiat de condițiile întâlnite în celebrul raliu și putem spune că am fost impresionați de ceea ce pot face în offroad aceste minuni ale tehnicii.
MKR ia parte în activități offroad și de rally-raid, iar pentru Renault Trucks, acestea au devenit de interes din cauza terenului extrem de dificil. Prin acest parteneriat, RT și MKR își îmbunătățesc experiența tehnică și tehnologică, în special pe dezvoltarea de motoare și transmisii.
Sherpa (n°506 condusă de Martin Van den Brink) ni s-a părut cel mai spectaculos vehicul dintre cele două, a dat naștere unei noi clase la Dakar și am mai văzut-o în acțiune la Silk Road sau Cape to Cape.
Acest vehicul este folosit în special la aplicații militare fiind construit de divizia Renault Defence. Sherpa de la Team Mammoet Rallysport, are în schimb, motorul și transmisia modificate pentru mai multă putere, dar și este pregătită pentru un traseu de hard offroad.
K520 (n°510 condus de Pascal de Baar) este un camion excepțional. Este de fapt un Renault K520 4×4, modificat de MKR Technology. De aici, inclusiv motorul este modificat de echipa de motorsport, DXI 13 producând acum 920 HP (echipa vizează o creștere de 1.040 CP pentru următoarea ediție Dakar 2018). Cuplul maxim al acestui motor este impresionant: 4200 Nm. Transmisia și cutia de transfer sunt: ZF automatic/1600. Punțile sunt produse de: AxleTech International, iar sistemul de frânare vine de la Meritor. Dacă sunteți interesați: viteza maximă atinsă de acest camion este de 140 km/oră (conform reglementărilor), dar aceasta este, totuși o viteză imensă dacă ținem cont că este atinsă pe teren accidentat, nu pe asfalt.
La același eveniment am avut ocazia să testăm și noile camioane de construcții K480. Gama Renault Trucks K stabileşte noi standarde în termeni de robusteţe, trecerea peste obstacole şi oferă, de asemenea, cel mai bun unghi de atac de pe piaţă. Noile vehicule beneficiază de un grup motopropulsor îmbunătăţit cu noul motor Euro 6 de 480 CP şi, de asemenea, o cabină specifică.
Printre caracteristicile oferite de vehiculele din aceste noi game pentru domeniul construcţiilor, cele mai remarcabile sunt cabina mai spaţioasă, mai confortabilă şi mai ergonomică, cu butoane rotative. Un prag pe partea laterală a vehiculului a fost de asemenea inclus pentru a permite şoferilor să verifice mai uşor încărcătura. Vehiculele demonstrează robusteţea, fiind capabile să suporte cele mai dificile condiţii, oferind protecţie în caz de impact pentru cele mai expuse părţi şi barele de protecţie din oţel, disponibile atât pe gama K cât şi pe gama C. În cele din urmă, acestea se mândresc cu o serie de caracteristici tehnice deosebite, cu o excelentă gardă la sol, GCW (Masă Maximă Autorizată) de până la 120 tone şi cel mai bun unghi de atac de pe piaţă (32°) pentru gama K.
Optitrack, sistemul de tracţiune hidrostatic pe puntea faţă, oferă putere temporară de tracţiune suplimentară şi este disponibil pe gama C. În schimb, gama K include toate versiunile cu tracţiune convenţională.
Vehiculele sunt echipate cu lumini pentru viraje, transmisie automată Optidriver standard şi o frână de parcare electrică aplicată la oprirea motorului, împreună cu mai multe dispozitive pentru montarea caroseriei.
Gama K oferă o masă brută a vehiculului de până la 50 tone şi o masă maximă autorizată de până la 120 de tone. Aceste vehicule au, de asemenea, mai multe opţiuni de dispozitive pentru simplificarea operaţiunilor de montare a caroseriei, permiţând o eficientizare de până la 20% a duratei, făcând ca timpul de livrare al vehiculului să fie mai scurt.