Volvo Trucks va lansa, în Europa, o gamă completă de camioane electrice, începând din 2021

Anul viitor, transportatorii din Europa vor putea comanda versiuni complet electrice ale camioanelor grele produse de Volvo Trucks. Intențiile remarcabile ale companiei în privința electrificării marchează un pas major înainte pe calea unul transport independent de combustibilii fosili.

Volvo Trucks desfășoară, în prezent, teste cu camioanele sale grele electrice Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX, care vor fi utilizate pentru transport regional și pentru operațiuni de construcții urbane, în Europa. Aceste camioane vor avea o masă totală în combinație de până la 44 t. În funcție de configurația bateriilor, autonomia poate ajunge la 300 km. Vânzările vor începe anul viitor, iar producția de masă va începe în 2022. Acest lucru înseamnă că, începând din 2021, Volvo Trucks va comercializa o gamă completă de camioane electrice pe baterii, în Europa, pentru distribuție, colectarea deșeurilor, transport regional și operațiuni de construcții urbane.

„Prin creșterea rapidă a numărului de camioane grele electrice, dorim să sprijinim clienții și beneficiarii serviciilor de transport să-și atingă scopurile ambițioase legate de sustenabilitate. Suntem hotărâți să continuăm să conducem industria către un viitor sustenabil,” a spus Roger Alm, Președintele Volvo Trucks.

 

Volvo Trucks a început producția modelelor Volvo FL Electric și Volvo FE Electric în 2019. Acestea sunt camioane electrice destinate distribuției urbane și colectării deșeurilor, în principal în Europa. În America de Nord, vânzările noului Volvo VNR Electric, un camion pentru transportul regional, vor începe pe 3 decembrie 2020.

 

O tranziție graduală către alternative independente de combustibili fosili

Vehiculele electrice pentru operațiuni grele, de lungă distanță și solicitante vor urma, pe parcursul acestui deceniu. Acestea vor fi vehicule electrice pe baterii și pe celule de combustibil, cu o autonomie mai mare. Volvo Trucks dorește să înceapă comercializarea camioanelor electrice propulsate de celule de combustibil cu hidrogen în a doua jumătate a acestui deceniu. Obiectivul Volvo Trucks este de a avea o gamă completă independentă de combustibili fosili până în 2040.

 

„Pentru a reduce impactul transportului asupra climatului, trebuie să realizăm tranziția de la combustibilii fosili, la alternative precum electricitatea. Dar condițiile pentru această trecere și, în consecință, ritmul tranziției variază în mod dramatic de la transportator la transportator și de la piață la piață, în funcție de o serie de variabile cum ar fi stimulentele financiare, accesul la infrastructura de încărcare și tipul operațiunilor de transport,” explică Roger Alm.

 

Din acest motiv, majoritatea companiilor de transport vor trece la propulsia electrică în etape. În practică, multe dintre ele vor avea flote mixte de camioane, propulsate de diferiți combustibili, pe parcursul perioadei de tranziție.

 

„Șasiurile noastre sunt proiectate să fie independente de lanțul cinematic utilizat. Clienții pot alege să cumpere mai multe camioane Volvo din același model, singura diferență fiind faptul că unele sunt electrice, iar altele diesel sau pe gaz. În ceea ce privește caracteristicile produselor, cum ar fi mediul de lucru al șoferului, fiabilitatea și siguranța, toate vehiculele noastre îndeplinesc aceleași standarde înalte. Șoferii ar trebui să fie familiarizați cu vehiculele și să fie capabili să le opereze în siguranță și eficient, indiferent de combustibilul utilizat,” spune Roger Alm.

 

Din perspectiva Volvo Trucks, tranziția către un transport mai sustenabil înseamnă, mai ales, o schimbare cât mai ușoară pentru operatorii de transport, astfel încât aceștia să fie capabili să se adapteze. Soluțiile oferite trebuie să fie independente de combustibilii fosili și să le permită transportatorilor să atingă nivelurile necesare de profitabilitate și productivitate.

„Principala noastră sarcină este să ușurăm tranziția către vehiculele electrificate. Realizăm acest lucru prin a oferi soluții holistice care includ planificarea traseelor, configurarea corectă a vehiculelor, echipamente de încărcare, finanțare și servicii. Securitatea pe termen lung pe care noi și rețeaua noastră globală de dealeri și ateliere service le-o oferim clienților va fi mai importantă ca niciodată,” spune Roger Alm.

Related posts