Test de balastieră – Renault Trucks K520 X-Trem

Pentru Truckandvan.ro fiecare test cu un camion este o ocazie specială. Am testat o basculantă Renault Trucks K520 X-Trem cu o încărcătură de 36 de tone și condiții de exploatare în balastieră.

Camioanele din gama K fac față celor mai dure aplicații din construcții. Gama Renault Trucks K stabileşte noi standarde în termeni de robusteţe, trecerea peste obstacole şi oferă, de asemenea, cel mai bun unghi de atac de pe piaţă. Modelul testat este echipat cu motorul DTi13, în versiunea de putere de 520CP. Motorul foarte puternic oferă puterea de 390 kW în plaja joasă de turații cuprinsă între 1430 -1800 rpm.
Am testat aceste modelul în condiții normale de operare, încărcate și pe terenuri care reprezintă mediul de lucru propice al acestora. K520 a fost testat într-un spațiu relativ restrâns, într-o balastieră. Aici s-a dovedit util ampatamentul mic (4350 mm între axa 1 și 3). În consecință am descoperit o raqză de bracaj foarte bună.
Datorită unei ranforsări mai bune a șasiului, ne-am permis să încărcăm camionul mult peste limitele legale, dar nu a ieșit pe drumuri publice. Ranforsarea înseamna că lonjeroanele șasiului au o grosime combinată de 13 mm pe toată lungimea.
Cutia de viteze cu 13 rapoarte este una dedicată aplicațiilor offroad din construcții și permite o versatilitate mare:
– Deplasarea în treapta CRAWL cu o viteză de 2,1 km/h (la turația motorului de 1000 rpm, turație la care se atinge cuplul maxim de 2550 Nm). Aceasta permite ieșirea din orice fel de situații dificile (noroi, zăpada, etc), deoarece viteza de rotație a roților este foarte mică și nu permite ruperea aderenței.
– Împreună cu raportul în puntea spate de 5,41 la o viteză de 80 km/oră (aceasta fiind viteza maximă la care este limitat camionul), avem o turație motor de 1521 rpm, în zona verde (zona economică).
– Cutia de viteze este ranforsata pentru utilizari grele. Aceasta presupune că dantura roților dințate este mai rezistentă. Cutia are 5 trepte de mers înapoi, sistem de racire cu apă a uleiului.
Camionul are axe față care permit o încărcare de 9 tone pe fiecare. Acest lucru este util deoarece majoritatea șoferilor urcă la gol și coboară încărcați. Axele spate permit o încărcare de 16 tonefiecare. Roțile sunt echipate cu anvelope Michelin X Works 325/95 R24.
Ca un adevărat camion pentru condiții grele, K520 X-Trem are garda la sol foarte mare (peste 400 mm, un unghi de atac de 30° și un unghi de degajare de 50°. Camionul vine echipat cu cupla de remorcare Rockinger și sistem de reconditionare a bateriilor. La acestea se mai adaugă sistemul de monitorizare al presiunii în anvelope cu afișarea valorilor în bord.
Printre dotările de siguranță se numără: Setarea vitezei de coborare a pantei. Aceasta când este cuplată, permite coborârea pantelor cu viteze foarte mici, fără acționarea frânei de serviciu, doar prin acționarea automată a frânei pe evacuare cu o putere de 382 kW și sistem automat de acționare a frânei de parcare în cazul în care vehiculul începe să ruleze și ușa șoferului este deschisă.

Related posts