Renault Trucks pentru construcții – optimizare în condiții grele de exploatare

Truckandvan.ro a fost în balastiera TCS, acolo unde Renault Trucks România a organizat o sesiune de teste cu cele mai noi camioane de construcții din gamele K și C, respectiv modelele C440 Optitrack și K480 Heavy.

Dacă vehiculele din clasa C sunt destinate aplicațiilor mai ușoare, camioanele din gama K fac față celor mai dure aplicații din construcții. Gama Renault Trucks C, disponibilă în două variante de lăţime a cabinei, se concentrează în principal pe încărcături mari, consum redus şi confort comparabil cu cel al unui vehicul de distanţe lungi. Mai mult, forţa de tracţiune excelentă şi capacitatea de a trece peste obstacole îl face atractiv pentru clienţii din sectorul de construcţii. În acelaşi timp, gama Renault Trucks K stabileşte noi standarde în termeni de robusteţe, trecerea peste obstacole şi oferă, de asemenea, cel mai bun unghi de atac de pe piaţă. Camioanele sunt echipate cu cele mai noi versiuni de motoare DTi13, în două versiuni de putere: 440 CP pentru C și 480 pentru K.
Am testat aceste modele în condiții normale de operare, încărcate și pe terenuri care reprezintă mediul de lucru propice al acestora.
Renault Trucks a adăugat noi caracteristici sistemului său Optitrack. Acest sistem este proiectat pentru a creștere puterea de tracțiune a vehiculelor și să mențină un nivel înalt de performanță îndiferent de tipul de teren pe care sunt exploatate.
Optitrack a fost dezvoltat de Renault Trucks în parteneriat cu Poclain Hydraulics în 2009 și este disponibil pe gama C, oferind putere suplimentară temporară de tracțiune mulțumită celor 2 motoare hidraulice fixate în hub-urile roților față. Sistemul permite șoferului să se bucure de avantajele unei tracțiuni integrale atunci când este nevoie, fără a mai avea dezavantajele unei tracțiuni integrale convenționale. Astfel, tractiunea integrală poate fi activată doar la nevoie, cu o sarcină utilă mai mare cu 600 kg decat un 8×4 obisnuit, cu un consum mai mic de combustibil si o uzura generala redusa.

Pentru cea mai nouă versiune Optitrack, presiunea hidraulică a fost crescută de la 420 la 450 de bari, crescând cuplul la roată. Renault Trucks a adăugat o funcție “boost”.
Optitrack se deconectează când viteza ajunge la 50km/oră (în comparație cu 40km/oră la precedentele versiuni) și se repornește automat la 20km/oră. De asemenea, sistemul se poate autocalibra, iar o treaptă de marșarier (R2) a fost adăugată pentru o manevrabilitate optimă pe toate tipurile de teren.

Related posts